آیت‌الله جزایری: حرص و طمع تیرهایی هستند که زندگی را تلخ می‌کنند

عصر جنوب: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: انسان باید لذت را با روحش احساس کند، تشریفات و تجملات منشاء سعادت نیستند و حرص و طمع همان تیرهایی هستند که زندگی را تلخ می‌کنند.

آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبه این هفته کلان‌شهر اهواز با اشاره به فرا رسیدن اول ذی‌الحجه مصادف با ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: توجه به مسئله ازدواج جوانان بسیار مهم است و باید این امر آسان شود و مشکلات بعد از ازدواج نیز برای زوج‌های جوان به هر شکل ممکن و با اتخاذ تصمیمات خوب ساده گرفته شود.

 

وی ادامه داد: زوج‌های جوان نیز باید قناعت پیشه کنند و با زندگی سازگاری داشته باشند و هرچه خدا برای آنها مقدر کرده است را شکر کنند و در برابر زندگی قانع، سالک و شاکر باشند.

 

موسوی جزایری با اشاره به زندگی طلبگی خود در دوران جوانی گفت: انسان باید لذت را با روحش احساس کند، تشریفات و تجملات منشاء سعادت نیستند و حرص و طمع همان تیرهایی هستند که زندگی را تلخ می‌کنند.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد نسل گفت: باید تصمیمات جدی گرفته شود تا مشکلات ازدواج از پیش روی جوانان برداشته شود و با یک زندگی خوب و ایده‌آل بتوانند برای ازدیاد نسل برنامه‌ریزی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه گفت: بانیان حسینیه‌‌ها و مساجد که مکانی برای برگزاری مراسم دارند، پیش‌قدم شوند و مراسم ازدواج جوانان محل را در آن مکان برپا دارند تا هزینه‌های بالای اجاره سالن‌ها کم شود و موجبات ازدواج ساده را از مساجد و حسینیه‌های اهواز شروع کنیم.

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و شکست حصر آبادان افزود: در آن زمان‌ لطف خدا موجب شد که برادران ارتشی در بیابان‌هایی که آماج موشک‌ها و بمب‌های دشمن بود، سدی مقابل دشمن ایجاد کنند که تا به حال هم نمی‌دانند چه تحولی انجام شد که زیر آن آتش سنگین دشمن این افتخار نصیب سپاه اسلام شد.

 

موسوی جزایری افزود: بدون شک کمک‌های مردمی در آن زمان و عنایات و لطف الهی و عنایات حضرت بقیه‌الله(عج) باعث پیروزی جوانان این مرز و بوم شد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در مجمع سازمان ملل گفت: از این ملت و دولت اسلامی غیر از صداقت و حق‌طلبی شنیده نمی‌شود، اما دشمنان و استعمارگران و زورگویان در مقابل ما دروغ می‌گویند و خیانت می‌کنند.

 

وی در پایان افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران غیر از صداقت چیزی نمی‌گویند و بدون شک روش‌هایشان را از رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای الگو گرفته‌اند که ما از این مسئولان قدردانی می‌کنیم. هم از بابت مواضعی این چنین به حق و با پافشاری بر حقوق حقه مردم ایران و هم از اینکه از مواضع کشورهای اسلامی به حق‌طلبی آنها همچون حزب‌الله و انصارالله یمن و فلسطین پشتیبانی می‌کنند.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.