حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان‌ناپذیر است

عصر جنوب: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: امروز ایران اسلامی به راننده ماشین فکر و ایدئولوژی جهان تبدیل شده است و حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود اقتدار ایران اسلامی را به خوبی به نمایش گذاشت.

 

وی با تاکید بر اینکه زبان رئیس جمهور زبان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و دکتر روحانی به خوبی مواضع مستحکم ایران اسلامی را بیان کرد، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به راننده ماشین فکر و ایدئولوژی جهان تبدیل شده است و حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

 

هاشمی با بیان اینکه پس از فروپاشی شوروی سابق تصور می‌شد دنیا به جهان تک‌قطبی تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی این تفکر را از بین برد و جهان را جهانی چند قطبی تبدیل کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به داعیه آمریکا در ارتباط با مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: اوباما در سخنرانی خود عنوان کرده که ایران قدر فرصت پیش آمده را بداند در حالی که ما بودن در آمریکا را فرصت ندانسته بلکه خیانت و مشارکت در جنایت می‌دانیم.

 

امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه امروز به خوبی تعدی و تجاوز را با چشمان خود می‌بینیم و مردم نیز آگاه و بیدار هستند و از پشت پرده تجاوز آمریکا به سوریه و عراق آگاهند، تأکید کرد: هدف اصلی آمریکا تضعیف خط مقاومت است بنابراین به سوریه و عراق هشدار می‌دهیم هرچه سریع‌تر پای آمریکا را از تمامیت ارضی خود قطع کنند.

 

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به دیدارهای اخیر رئیس جمهور با سران کشورهای غربی نیز اشاره کرد و گفت: مردم به خوبی دوگانگی غرب و به ویژه دولت روباه پیر استعمار را در این دیدارها مشاهده کردند.

 

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: کامرون نخست‌وزیر انگلیس تنها چند ساعت پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود اقدام به لجن‌پراکنی علیه ایران اسلامی کرد.

 

وی با بیان اینکه دولت باید قدم‌های خود را با احتیاط بردارد چرا که درخت تنومند نظام با خون شهدای فراوانی آبیاری شده و انگلیس در ریختن این خون‌ها نقش اساسی ایفا کرده است، یادآور شد: همین دولت انگلیس که برخی خواهان برقراری ارتباط و دوستی با آن هستند در وقایع سال ۸۸ قصد براندازی نظام را داشت که اگر تدابیر مقام معظم رهبری نبود معلوم نبود سرانجام کار به کجا می‌کشید.

 

امام جمعه شهر چمران در پایان به پیروزی مردم یمن نیز اشاره کرد و گفت: امروز انصارالله یمن در کنار خط مقاومت و حزب‌الله قرار گرفته و به کابوس بزرگی برای استکبار تبدیل شده است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.