شهرهای جنوب خوزستان به تجهیزات ردیابی بیماری التور مجهز شدند

عصر جنوب: معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آزمایشگاه‌های التور مراکز بهداشت شهرستان‌ های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان به تجهیزات ردیابی بیماری التور مجهز شده اند.

 

 مرتضی جعفری اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه تجهیزات لازم به منظور پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماری‌ های منتقله توسط آب و غذا در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اتخاذ شده است.

وی در همین خصوص افزود: تمام آزمایشگاه ‌های التور مراکز بهداشت شهرستان ‌های تابعه به نیرو و تجهیزات لازم برای ردیابی و شناسایی موارد مشکوک مجهز شده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در این راستا و به منظور کنترل و پایش وضعیت سامانه‌های تامین، انتقال و توزیع آب آشامیدنی در شهرستان‌های تابعه بیش از ۴۱هزار و ۷۱۹ نمونه سنجش میزان کلر باقیمانده و یک هزار و ۳۸۱ نمونه باکتریولوژیک آب در سطح منطقه برداشت شده است.

وی در پایان رعایت بهداشت فردی به ویژه شست‌ و شوی صحیح دست ‌ها و همچنین رعایت بهداشت مواد غذایی از جمله ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات و جمع‌آوری و دفع صحیح و بهداشتی مواد زائد جامد و مایع را از اهم موارد در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده ‌ای عنوان کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.