آمار کرونا در ماهشهر طی یکهفته دو برابر شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آمار فوتی‌های کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است.

فریدون بندری در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در بندر ماهشهر صعودی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان تکمیل شده است.

وی افزود: متأسفانه آمار فوتی‌های کرونایی نیز در شهرستان بندر ماهشهر نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است و شهروندان باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث توقف این روند شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: میزان استفاده از ماسک در بندر امام خمینی(ره) و شهرک طالقانی مطلوب نیست و این وضعیت باید تغییر کند.

بندری یادآور شد: بر اساس دستور استاندار خوزستان ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و‌ اداراتی نیز که تعداد ارباب رجوع بسیار کمی دارند می‌توانند کارکنان خود را با هماهنگی به کمتر از ۳۰ درصد کاهش دهند به شرط آنکه این موضوع باعث تجمع و اختلال در خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان نشود.

وی همچنین با تقدیر از همکاری شرکت‌های پتروشیمی و بهداشت و درمان صنعت نفت بندر ماهشهر برای راه‌اندازی آزمایشگاه تست PCR، گفت: شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر بحث دریافت مجوزهای لازم را هرچه سریع‌تر پیگیری کند تا ان‌شاءالله در دو روز آینده شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه تست مولکولی شهرستان باشیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و روند افزایشی تعداد مراجعان به مراکز نمونه‌گیری، لازم است شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با همکاری صنایع پتروشیمی نسبت به تجهیز و راه‌اندازی مرکز نمونه‌گیری جدید در این شهرستان اقدام کند.

مطالب پیشنهادی