اختصاص ۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری تهران به خرمشهر/ امکانات مادی تنها راه حل مشکلات نیست

عصر جنوب: شهردار تهران از تصویب یک لایحه دو فوریتی در خصوص تخصیص بخشی از اعتبارات شهرداری تهران به عمران شهری خرمشهر خبر داد.

 محمد باقر قالیباف صبح پنجشنبه در مراسم گردهمایی شهرداران ۲۰ کلان شهر کشور که در خرمشهر و به میزبانی اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار شده بود، به تصویب یک لایحه دو فوریتی در خصوص هفته دفاع مقدس در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: بر طبق این لایحه، مبلغ پنج میلیارد تومان از میزان اعتبارات شهردای کلان شهر تهران برای کمک به عمران شهری خرمشهر اختصاص یافته است.
وی توضیح داد: طبق یک استثنا در قانون شهرداری ها، در بحث حوادث غیرمترقبه طبیعی وغیرطبیعی، شهرداری ها این اجازه را دارند که بخشی از اعتبارات خود را برای کمک به دیگر شهرهایی که در معرض اینگونه حوادث قرار گرفته اند، اختصاص دهند و از آنجا که بروز جنگ در خرمشهر و ایجاد وضعیت نامناسب آن جزو حوادث غیر طبیعی به حساب می آید از این رو همه موظف هستند تا برای رسیدگی و سامان دادن عمران شهری این شهر، از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

شهردار تهران اظهار کرد: خرمشهر نیاز به ترحم ندارد، بلکه ما مدیون این شهرهستیم چون خرمشهر در کشور جایگاه ویژه ای داشته و دارد و در حال حاضر این وظیفه ماست که در حد وسعمان تا می توانیم خدماتی به این شهر ارائه دهیم.

قالیباف همچنین از ارسال یک تیم کارشناسی از شهرداری تهران به خرمشهر در طی دو هفته اینده خبر داد و گفت: این تیم در نظر دارد تا با همفکری شهرداری خرمشهر در خصوص اجرای منظم و کارشناسی کارهای عمرانی از قبال اعتبار تخصیص داده شده تصمیمات لازم را بگیرد تا شهرداری خرمشهر در راستای عمران شهری هر چه زودتر به نتایج مطلوب دست پیدا کند.

وی ادامه داد: از آنجا که خرمشهر دروازه ورود برخی کشورهای دیگر به ایران است، به همین دلیل برای کل کشور حائز اهمیت است زیرا باید از یک زیبایی و عمران خاصی برخوردار باشد زیرا نگاه اول کشورها به این شهر، زیبایی کل ایران را برایشان تداعی می کند.

شهردار تهران عنوان کرد: شهری که آغشته به بیش از ۵۰ هزار شهید است و تئفیق بزرگی برای ما و تمامی شهرداران کشور که امروز در اینجا گرد هم آمده اند، به حساب می آید.

قالیباف با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: مهمترین درسی که ما از دوران دفاع مقدس آموختیم این بود که با کمترین امکانات و کمترین اختیارات توانستیم به اهداف بالایی دست پیدا کنیم. در ابتدای جنگ ما هیچگونه اختیاراتی نداشتیم و آنهم به دلیل وجود بنی صدر بود که اجازه ورود بچه های انقلاب را نمی داد ولی جای تامل دارد که چه اتفاقی سبب شد که یکسال بعد حرکت بزرگی در دفاع مقدس انجام شود.

وی افزود: بحث قابل توجهی که امروز در کشور شاهد آن هستیم ریشه در این موضوع دارد که اشکالاتی که اکثر ما مدیران مطرح می کنیم و بحث اول ماست نبودن امکانات و عدم داشتن اختیارات است ولی بنده معتقدم که این تفکر اشتباه است چرا که پول و اختیارات به تنهایی راهگشای مشکلات نیست.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: جنگ به ما آموخت که امکانات مادی، راهگشای حل مشکلات نیست، چرا که در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی با داشتن آن امکانات بالای جنگی فقط توانستند ۶ روز در مقابل رژزیم صهیونیستی مقاومت کنند و پس از آن شکست بخورند ولی امروز شاهد هستیم که حماس در غزه و حزب الله در لبنان با کمترین امکانات مقاومت های ۳۳ روزه ای را می آفریند و پیروزی های بزرگی را برای جهان اسلام در مقابل صهیونیستها و استکبار جهانی خلق می کند.

قالیباف تصریح کرد: اگر ما بخواهیم در زمینه موفقیت در امور اداره شهرها و کشور به اهدافمان برسیم باید از اسراف جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگارمهر، در این مراسم امام جمعه خرمشهر، نماینده مردم خرمشهر در مجلس نیز حضور داشتند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.