فرماندار اهواز به شورای این شهر هشدار داد

عصر جنوب: فرماندار اهواز درباره وضعیت پیش آمده برای شورای شهر اهواز و کنسل شدن برگزاری انتخابات هیات رییسه شورا در سه جلسه متوالی گفت: اگر انتخابات هیات رییسه روز شنبه برگزار نشود، باید منتظر هر اتفاقی حتی انحلال شورا هم باشید.

اسماعیل ارزانی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه خوزستان- اظهار کرد: تاریخ انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز صبح شنبه تعیین شده و در صورتی که انتخابات در این روز برگزار شود، شورای چهارم فعالیت خود را در سال دوم آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: دودستگی و اختلاف‌نظرها در همه جا وجود دارد و حاشیه‌های شورای شهر، مساله دودستگی میان اعضا را حاد کرده است. حاشیه‌ها ممکن است از سوی همه از جمله اعضای شورا، شهرداری، رسانه‌ها و حتی ما در فرمانداری هم ایجاد شود.

فرماندار اهواز در پاسخ به این سوال که آیا دودستگی ایجاد شده در شورای شهر تنها بر سر ریاست شورا است یا خیر؟ گفت: بله، دو دستگی آنها تنها بر سر همین موضوع است اما این که در موضوعات دیگر هم دودستگی دارند یا ندارند، نمی‌دانم زیرا در جلسات شورا حضور نداشته‌ام و تنها مصوبات شورا به دست من می‌رسد.

ارزانی اظهار کرد: شورای شهر اهواز در این مدت مصوبات معقولی داشته و درصد کمی از مصوبات توسط فرمانداری رد شده‌اند که در حدود حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل مصوبات بوده است.

وی افزود: چنانچه انتخابات هیات رییسه روز شنبه انجام نشود، قانون را اجرا می‌کنیم و شورای حل اختلاف درباره شورای شهر تصمیم‌گیری خواهد کرد. در اجرای قانون هم تذکر، توبیخ، منحل کردن و خلع کردن وجود دارد. اگر انتخابات هیات رییسه این بار هم برگزار نشود تا سه سال دیگر که نمی‌شود این گونه ادامه داد.

فرماندار اهواز عنوان کرد: اعضای شورای شهر درباره اتفاقات بعد از برگزار نشدن جلسه انتخابات هیات رییسه توجیه شده‌اند و به نظر می‌رسد روز شنبه اعضای شورا کاری در این زمینه انجام خواهند داد.

ارزانی درباره تبعات کنسل شدن چند باره انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز، گفت: یک جلسه بیکار بودن برای شهری مانند اهواز خوب نیست. آرزو داریم که قضیه انتخابات هیات رییسه خاتمه پیدا کند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.