حل مشکل فاینانس قطار شهری اهواز توسط بانک مرکزی

عصر جنوب: معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل فاینانس قطار شهری اهواز است، گفت: یا باید مجوزی صادر شود که بتوان از ارز موجود در کشور چین برای ورود تاسیسات و تجهیزات لازم استفاده کرد یا بانک مرکزی بانک تجارت را مکلف کند که به کل فاینانس متعهد شود.

احمد سیاحی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: با اتمام موضوعات مرتبط با شرایط مرزی در خصوص قطار شهری اهواز، می‌توان شاهد اتمام عملیات مربوط به فاز یک این پروژه باشیم.

وی افزود: در این خصوص ابهام جدی در رابطه با تضامین مربوط به فاینانس وجود دارد که تا امروز هنوز موضوع فاینانس حل نشده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیون دلار از فاینانس در اختیار بانک تجارت وجود دارد، گفت: اگر فاینانس محقق نشود نمی‌توان شاهد وارد مدار شدن قطار شهری اهواز شد.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه قطار شهری اهواز بیشترین تاثیرگذاری در رابطه با رضایت مردم را به دنبال دارد.

سیاحی با بیان اینکه تنها درخواست مسئولان خوزستانی در خصوص حل مشکل فاینانس قطار شهری اهواز است، خاطرنشان کرد: یا باید مجوزی صادر شود که بتوان از ارز موجود در کشور چین برای ورود تاسیسات و تجهیزات لازم استفاده کرد یا بانک مرکزی بانک تجارت را مکلف کند که به کل فاینانس متعهد شود.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی متعهد شده بودند که فاز یک قطار شهری را نیمه نخست سال ۹۴ وارد مدار کنند و بر این تعهد خود بسیار اصرار دارند،گفت:با توجه به اینکه پیشرفت قطار شهری در اهواز مناسب است، باید فرآیندی مشخص شود که واگن‌های وارد شده به کشور ابتدا به شهرهایی واگذار شود که قطار شهری آنها پیشرفت بیشتری دارد و برای شهرهای دیگر با ورود واگن‌های بعدی استفاده کرد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.