تحول عظیم در بخش دارو با اجرای طرح تحول نظام سلامت

عصر جنوب: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در گام اول تحول عظیمی در بخش دارو و درمان ایجاد شده است.

بهزاد شریف مخمل‌زاده صبح امروز در حاشیه حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان امیدیه از جمله اورژانس، کودکان و دیگر بخش‌ها ضمن عیادت از بیماران، سوالاتی را در خصوص میزان رضایتمندی و نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت از بیماران و همراهان مطرح کرد که پاسخ‌های بیماران و همراهان آنها نشان از رضایتمندی از اجرای این طرح در بین مردم این شهرستان داشت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و افزایش بودجه بخش سلامت توسط دولت تدبیر و امید و با توجه به اینکه موضوع سلامت اصلی‌ترین درخواست مردم در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است باید خدمات با کیفیت‌تر و بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: باید مؤلفه‌های حاکم بر سلامت مردم رعایت شود و موضوع پیشگیری را باید به عنوان اولویت برنامه‌ها قرار داد که نیاز به همکاری بین بخشی و اعلام پیوست‌های سلامت در همه بخش‌ها شود.

مخمل‌زاده با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در گام اول تحول عظیمی در بخش دارو و درمان ایجاد شده است، اضافه کرد: در آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت هدف نخست دولت این بود که مردم در هزینه‌های بستری بیش از ۱۰ درصد پرداختی نداشته باشند و همچنین برای دارو و ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان هدایت نشوند.

وی در ادامه بر به‌کارگیری کارشناسان با تجربه برای ارتقای سطح نظارت دقیق بر مراکز ترک اعتیاد، در واحد غذا و داروی این شبکه تاکید کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: حقیقتا شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه در راستای تحقق طرح تحول نظام سلامت در زمینه‌های مختلف دارویی و بیمارستانی گام‌های موثری برداشته است.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.