تشکیل کارگروه فرهنگی مطالعه در ماهشهر

عصر جنوب: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از تشکیل کارگروه فرهنگی مطالعه در ماهشهر خبر داد.

منصور قمر صبح امروز در در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در محل فرمانداری اظهار داشت: توسعه هر جامعه در گرو رشد علم و دانش است و این امر با مطالعه و کسب دانش محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اساسی و زیربنایی مسئولان اجرایی شهرستان این است که به دنبال راهکارهایی برای رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر افزود: باید راهکارهای اجرایی متناسب با نیاز شهرستان و نیاز عموم مردم با توجه به فرهنگ مردم منطقه ارائه شود تا هم قابلیت اجرایی داشته باشد و هم بخشی از نیازهای علمی و فرهنگی شهرستان را برطرف کند.

قمر ادامه داد: به عنوان مثال تشکیل کارگروه فرهنگی مطالعه با توجه به نیازهای علمی و فرهنگی مردم شهرستان و با حضور عموم نخبگان، فرهنگیان، اساتید، پژوهشگران و… می‌تواند در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه و فرهنگ عمومی شهرستان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: در این کارگروه می‌توان با برگزاری جلسات و اجرای برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی شاخص مطالعه را در سطح شهرستان بالا برد و به همت این کارگروه می‌توان در راستای کیفی‌کاری خدمات کتابخانه‌های عمومی متناسب با نیاز مراجعه کنندگان فعالیت‌های ویژه را اجرا کرد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر تاکید کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست‌های رونمایی از کتاب، همایش‌ها علمی و فرهنگی و… به مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان می‌تواند موجب سوق دادن شهروندان به سوی مطالعه، کتاب و کتابخوانی شود و حضور بیش از پیش عموم مردم را در کتابخانه‌ها عمومی تضمین کند.

قمر در خصوص کمبود فضای کتابخانه‌ای در سطح شهرستان متذکر شد: نیاز است شهرداری‌های ماهشهر، چمران و بندر امام(ره) و همچنین شوراهای شهر و دهیاری‌ها در این زمینه فعال شوند و زمین برای ساخت کتابخانه در مناطقی که فاقد کتابخانه هستند تامین کنند تا فرمانداری نیز اعتبار ساخت کتابخانه را تامین کند.

وی در پایان خواستار همکاری و همراهی همه مسئولان اجرایی شهرستان برای ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان شد و گفت: همکاری و اتحاد مسئولان اجرایی شهرستان در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید تضمین کننده رشد و توسعه سطح فرهنگ عمومی شهرستان خواهد بود.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.