احداث هتل ۳ ستاره در شلمچه / شلمچه فعال‌ترین و امن‌ترین مرز تجاری با عراق

عصر جنوب: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شلمچه، فعال‌ترین و امن‌‌ترین مرز تجاری با کشور عراق است، از احداث هتل ۳ ستاره در این مرز خبر داد.

سید علی موسوی بر قابلیت‌های مرز تجاری شلمچه تاکید و اظهار کرد: مرز شلمچه فعال‌ترین و امن‌ترین مرز تجاری با کشور عراق است.

وی اظهار کرد: روزانه حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ کامیون و کامیونت انواع مواد غذایی، مصالح ساختمانی، شیرآلات صنعتی و میوه و تره‌بار از این مرز تجاری به عراق ارسال می‌شود.

موسوی با اشاره به صادرات شیلات از مرز شلمچه گفت: بخش عمده‌ای از شیلات عراق را منطقه اروند تامین می‌کند.موسوی، توسعه زون تجاری شلمچه را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند خواند و بیان کرد: توسعه زون تجاری از اولویت‌های سازمان در شلمچه است و در نظر داریم انبارهای سرپوشیده و روباز، سردخانه و واحدهای بسته‌بندی نیز در این محل احداث کنیم.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: شرکت محور طلایی متولی راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی در شلمچه است که شاهد پیشرفت خوبی در این واحد‌ها بوده‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، احداث سردخانه را از مهم‌ترین نیازهای مرز شلمچه خواند و افزود: به علت ترانزیت مواد خوراکی فسادپذیر از مرز شلمچه، داشتن سردخانه در محل جزو نیازهای ضروری زون تجاری مرز شلمچه است.

وی اضافه کرد: پروژه احداث سردخانه بالای صفر درجه مخصوص تره‌بار و زیر صفر درجه ویژه گوشت و ماهی با پیشرفت همراه است که امیدواریم شاهد رفع مشکلات در بخش مبادلات کالای فسادپذیر باشیم.

*احداث هتل در شلمچه

موسوی از آغاز روند احداث یک هتل ۳ ستاره در شلمچه خبر داد و گفت: احداث یک هتل ۳ ستاره در مرز تجاری شلمچه از جمله برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند است.

این مسئول اظهار کرد: زمین به سازمان حج و زیارت تحویل داده شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: هدف از احداث این هتل که در حیطه گردشگری گنجانده می‌شود تقویت شلمچه از تمام جنبه‌ها از جمله گردشگری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.