اعمال محدودیت قانونی برای تردد خودروهای سنگین عراقی در خوزستان

عصر جنوب: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: روزانه حدود هزار خودروی سنگین عراقی در استان تردد می کنند به همین دلیل ما به دنبال اعمال محدودیت های قانونی برای این خودرو ها هستیم.

احمد سیاحی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک که در معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آمار های اعلام شده روزانه حدود ۹۵۰ تا هزار خودروی سنگین عراقی در جاده های استان تردد می کند به همین دلیل ما باید به دنبال اخذ عوارض از این خودروها باشیم.

وی افزود: حدود ۵۴ درصد مسیر حرکت این خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان انجام می گیرد در صورتی که هیچ گونه درآمدی برای خوزستان ندارد.

سیاحی با اشاره به نبود زیر ساخت های لازم در این مسیر برای عبور و مرور خوردوهای سنگین عراقی گفت: در اطراف این محور مواصلاتی کانون های جمعیتی زیادی وجود دارند به همین دلیل آمار تلفات در این جاده بسیار افزایش یافته است و مسئولین این شهرستان نیز از وضعیت کنونی بسیار ناراضی هستند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: پلیس راه و سازمان مسکن و شهرسازی استان باید در خصوص وضعیت این جاده گزارشی را به استانداری خوزستان ارائه دهند تا محدودیت های قانونی در این خصوص اعمال شود.

وی با اشاره به عدم استقبال رانندگان از آزاد راه جدید مسیر اندیمشک به پل زال گفت: پلیس راه استان باید با اعمال محدودیت های سرعت و سبقت در این محور تمایل به استفاده از آزاد راه را در بین رانندگان افزایش دهد.

سیاحی تصریح کرد: در صورتی که با اعمال محدودیت ها از سوی پلیس راه استان با کاهش تلفات و عدم استفاده از آزاد راه جدید مواجه شدیم در آن صورت محدودیت های قانونی را وضع خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح پارکبانان در سطح شهر اهواز گفت: مکان های پر تردد شهر اهواز که نیاز به پارکینگ برای خودورها دارند مشخص شده اند و این طرح نیز به صورت تمام مکانیزه صورت خواهد گرفت.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ما مخالف این هستیم تا اجرای این طرح تنها منبع درآمدی برای شهرداری اهواز باشد، گفت: در این زمان کمبود پارکینگ های عمومی یکی از معضلات پیش روی کلان شهر اهواز است به همین منظور شهرداری باید در این خصوصی تدبیری کلی بیاندیشد.

وی همچنین با انتقاد از فقر خط کشی جاده های درون شهری در استان گفت: وجود خط کشی ها در مسیر های درون شهری استان باعث زیبا نشان دادن شهر و ایجاد نظم و انضباط در رانندگی افراد می شود.

سیاحی با بیان اینکه کلان شهر اهواز شب های تاریکی دارد، گفت: نبود سیستم روشنایی مناسب در سطح شهر منجر ایجاد ناامنی و افزایش تصادفات در شهر می شود.

وی تصریح کرد: این مسئله همچنین زیبایی شهر را کاهش می دهد در همین راستا باید برنامه های لازم به منظور جبران این کمبود انجام شود تا مردم شهر بتوانند از امکانات شهری در شب استفاده کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.