استخدام سالانه ۵۰ عضو هیئت علمی در شأن دانشگاه چمران نیست

عصر جنوب: سرپرست دانشگاه شهید چمران گفت: هر سال ۵۰ عضو جدید در هیئت علمی استخدام می شوند که این آمار در شأن این دانشگاه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رعایایی در  نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش آفرینی دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس از هیچ کس پوشیده نیست و لازم بود که بعد از جنگ تحمیلی بیشتر به این دانشگاه رسیدگی شود. اگرچه کمبود رسیدگی بعد از جنگ در تمام نقاط و ادارات این استان مشهود است.
وی افزود: این نهاد علمی در عرصه های مختلف به دفاع مقدس کمک رسانی کرد حتی فضای فیزیکی دانشگاه نیز در اختیار رزمندگان آن دهه بود. باشگاه ورزشی کنونی چمران زمانی مقر فرماندهان جنگ تحمیلی بود و علاوه بر آن از سوی دانشگاه نیروهایی به خطوط جبهه اعزام می شدند که دانشگاهیان، اساتید، کارکنان و دانشجویان از جمله این نیروها بود.

سرپست دانشگاه شهید چمران بیان کرد: از مدیران رزمنده حاضر در عرصه اداره این دانشگاه به منظور پاسداشت خدمات ارزنده آن ها در جنگ تحمیلی نیز مراسماتی در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

رعایایی تصریح کرد: مدیریت دانشگاه چمران در سال آینده که مصادف با شصتمین سال احداث این دانشگاه برنامه های بسیاری را ترتیب داده است. این دانشگاه با وجود بهترین هیئت علمی و تعداد بالای دانشجویان به عنوان یک دانشگاه مادر در کشور  محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ رشته مختلف در زمینه های پزشکی در دانشگاه وجود دارد و تعداد فارغ التحصیلان در کارشناسی و کارشناسی ارشد تقارب زیادی به هم پیدا کردند.

سرپست دانشگاه شهید چمران با اشاره به شرایط سخت و آب و هوای گرم در خوزستان عنوان کرد: حقوق اساتیدی که در این استان تدریس می کنندباید با اساتیدی که در استان های دیگر مشغول به کار هستند تفاوت داشته باشد. اساتید ما در شرایط سخت تری نسبت به باقی اساتید در استان های دیگر قرار دارند و اگر تفاوت حقوقی بین اساتید خوزستانی به ویژه اهوازی و دیگر استان ها وجود نداشته باشد این نیروها از استان طرد شده و برای خدمت به دیگر شهرها می روند.

رعایایی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۷۰۰ دانشجو جدید الورود در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۶۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۵۲ دانشجو در مقطع دکتری داریم.

وی تاکید کرد: وضعیت تعداد هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز حتی قبل از تقسیم آن به چهار قسمت در شهرستان های استان اصلا در شان این دانشگاه نیست. در حال حاضر ۵۰۰ نفر در هئیت علمی این دانشگاه عضو هستند و سالانه ۵۰ عضو در هیئت علمی این دانشگاه عضو می شوند.

سرپست دانشگاه شهید چمران در پایان گفت: در راستای آغاز سال تحصیلی جدید و مصادف بودن آن با هفته دفاع مقدس افتتاحیه عمومی ورود دانشجویان به کلاس های دانشگاه در دانشکده علوم توسط دانشجویان برگزار می شود.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.