کمک به جانبازان نیازمند دستگاه‌های به‌روز است

عصر جنوب: رئیس بیمارستان بوستان اهواز گفت: نیاز است این بیمارستان از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد و مجهزتر شود و دستگاه‌های به ‌روزتری در آن استفاده شوند.

پیمان نجاتی ظهر امروز در نشست خبری و مراسم افتتاحیه بخش کاردرمانی بیمارستان بوستان اهواز اظهار داشت: هدف از این نشست شناساندن جانبازان است و هدف به چالش کشاندن مسئولان نیست.

 

وی افزود: این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های درجه یک کشور از لحاظ کمی و کیفی است که جانبازان استان و استان‌های همجوار را پذیرش می‌کند.

 

نجاتی گفت: بیمارستان بوستان اهواز در سال ۷۲ پس از پایان جنگ با توجه به اینکه جانبازان بسیاری دچار عوارض ناشی از جنگ شدند و طبیعتاً نگهداری آنها توسط خانواده‌ها دشوار است، به منظور نگهداری این افراد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.

 

رئیس بیمارستان بوستان اهواز تصریح کرد: بیمارستان بوستان در مساحت ۵ هزار مترمربع احداث شد که در ابتدا تنها آسایشگاه جانبازان بود و سپس به بیمارستان تبدیل شد.

 

وی ادامه داد: هم‌اکنون این بیمارستان ۱۲۵ تخت مصوب معاونت درمان استان دارد و تخصص‌های اعصاب و روان، مغز و اعصاب، جراحی کلیه و مجاری، بیهوشی، تغذیه و روانشناسی در آن فعالیت می‌کنند.

 

نجاتی بیان داشت: همچنین بیمارانی که نیازمند اعزام به بیمارستان‌های دیگر باشند با هزینه بیمارستان و بنیاد شهید اعزام می‌شوند؛ همه هزینه‌های پرداختی نیز توسط بنیاد شهید و بیمارستان بوستان تامین می‌شود.

 

رئیس بیمارستان بوستان اهواز یادآور شد: بیمارستان بوستان اهواز شامل پنج بخش است که در بخش نخست آن نگهداری شبانه‌روزی جانبازان جنگ تحمیلی صورت می‌گیرد؛ در این بخش حدود ۶۰ نفر از جانبازان نگهداری می‌شوند.

 

این مسئول افزود: در بخش بیماران مزمن با همت کادر بیمارستان، کاردرمانی بر روی جانبازان انجام می‌شود و آسایش و راحتی بیماران در این بخش تامین می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این بیماران هر دو ماه یک بار برای دیدار خانواده‌ها به مدت یک هفته فرستاده و مجددا به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

 

نجاتی عنوان کرد: در بخش‌های دیگر بیمارستان نیز، در سه بخش آن بیماران حاد بستری می‌شوند و پس از درمان مرخص می‌شوند و به خانواده باز می‌گردند؛ در صورت نیاز مجددا به بیمارستان فرستاده می‌شوند و درمان آنها به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: بخش دیگر بخش مراقبت‌های روزانه است که در این بخش خلاقیت‌های جانبازان به نمایش گذاشته می‌شود و از صبح تا ظهر در بیمارستان باقی می‌مانند.

 

رئیس بیمارستان بوستان اهواز تصریح کرد: در این بخش کارگاه‌های هنری ایجاد شده و جانبازان در این کارگاه‌ها به خلق آثار هنری می‌پردازند؛ در سال گذشته پنج نمایشگاه از آثار جانبازان برپا شد که در یادمان شلمچه نیز کاروان‌های راهیان نور استقبال خوبی از این آثار کردند.

 

این مسئول گفت: بیمارستان بوستان اهواز تنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت می‌شود و منبع درآمد دیگری ندارد؛ در سال گذشته اعتبار این بیمارستان تنها ۴۵ میلیون تومان بود.

 

نجاتی اضافه کرد: برای تامین هزینه‌های بیمارستان به ناچار بیماران اعصاب و روان به صورت آزاد نیز در این بیمارستان پذیرش می‌شوند که بتوان از این طریق درآمدزایی کرد؛ هرچند بیماران آزاد در این بیمارستان بستری نمی‌شوند و تنها در بخش‌های مجزا پذیرش می‌شوند.

 

وی گفت: از سازمان‌های دولتی و به خصوص استانداری خوزستان درخواست همکاری می‌شود که این موضوع نیز یک وظیفه انسانی است.

 

رئیس بیمارستان بوستان اهواز ادامه داد: کمک به جانبازان که در سنین بالا دچار عوارضی می‌شوند نیازمند این است که بیمارستان از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد و مجهزتر شود و دستگاه‌های به‌روزتری در آن استفاده شوند.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.