استقبال آمریکایی‌ها از «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»

عصر جنوب: فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلمساز ایرانی در دانشگاه برکلی آمریکا روی پرده رفت و مورد استقبال دانشجویان از ملیت‌های مختلف قرار گرفت.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه جاری (۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴) در بخش «زنان در میدل ایست» در سالن استفان در دپارتمان مطالعات زنان در دانشگاه برکلی آمریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال دانشجویان از ملیت‌های مختلف و بخصوص دانشجویان رشته سینما قرار گرفت و تعدادی از آنان با چشمان اشکبار به نظاره‌گر این فیلم نشستند.

به گزارش ایلنا؛ پس از آن، جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان آن در سالن کنفرانس سلطان در مرکز شرق‌شناسی این دانشگاه برگزار شد و این فیلسماز ایرانی به سؤالات دانشجویان و تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ داد.
در ابتدای این مراسم، پروفسور میلانی رئیس مرکز خاورمیانه دانشگاه برکلی آمریکا به خوبی در مورد فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و جایگاه و شخصیت هنری «پوران درخشنده» در سینما سخنانی ایراد کرد و پس از آن، این کارگردان ایرانی سخنرانی کرد و در ادامه به سؤالات دانشجویان از ملیت‌های مختلف و حاضران در سالن پاسخ گفت.

تعدادی از دانشجویان خارجی رشته سینما معتقد بودند که در کشورهایشان موضوعاتی شبیه اینکه در این فیلم بود، تاحدودی وجود دارد؛ ولی موقعیت ساخت چنین فیلم‌هایی در آن کشورها فراهم نمی‌شود و ضروری است که اینگونه آثار، هر چه بیشتر در مراکز دانشگاهی دنیا نمایش داده شود تا این مباحث بیشتر به چالش کشیده شود.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اوراسیا در شهر آلماتی قزاقستان به نمایش درآمد. این جشنواره در روزهای ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه جاری (۱۵ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴) در کشور قزاقستان برگزار شد.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.