خردسالان، مدال آوران کوچک که باید بهتر دیده شوند

عصر جنوب: ورزشکاران خردسال و نونهال به عنوان سرمایه های ورزش کشتی در رده پایه ومدال آوران و قهرمانان آینده در رده های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به توجه و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند.

به گزارش ایرنا ، رشته کشتی در دزفول با وجود قهرمانان صاحب نامی در کشور شناخته شده که این مدال آوران اینک به عنوان مربی و پیشکسوت به پرورش خردسالان و نونهالان علاقه مند به این رشته ورزشی در رده پایه می پردازند.

 

دبیر هیات کشتی دزفول تداوم افتخارات ورزش کشتی در این شهرستان را در گرو تقویت رده پایه و جذب و آموزش نونهالان مستعد دانست و گفت:این نونهالان با کسب عناوین استانی و ملی نشان دادند که از استعداد بالایی برای پرداختن به این رشته ورزشی به صورت حرفه ای دارند.

 

‘ محمدعلی پیمانپور ‘ تعداد کشتی گیران رده پایه در دزفول را که به صورت حرفه ای به این رشته ورزشی می پردازند ۳۵۰ نفر عنوان کرد و گفت:این ورزشکاران در سه سالن کشتی تمرین می کنند.

 

وی کسب هشت مقام کشوری توسط کشتی گیران رده پایه دزفول در سالجاری را افتخاری برای ورزش این شهرستان دانست و بیان داشت: کشتی گیران خردسال و نونهال دزفول از سال ۱۳۹۱ تاکنون در مسابقات کشوری موفق به کسب چندین مقام شده و همچنان در مسابقات کشوری می درخشند.

 

پیمانپور از انتخاب سه کشتی گیر نونهال دزفولی در ترکیب نفرات اعزامی به اولین دوره مسابقات المپیکی های آینده به کشور آذربایجان خبر داد و گفت:میلاد رضا نژاد ، محمد حاجیوند نورایی و محمد حسینوند در اوزان ۳۵ تا ۴۲ کیلوگرم در رشته فرنگی در این پیکارها شرکت می کنند.

 

وی اظهار داشت:این نفرات به همراه حامد عبدولی و رضا جمالی منش از اندیمشک و نیز علیرضا فتاحی از اهواز در اولین دوره مسابقات المپیکی های آینده که از ۱۲ تا ۱۵ مهرماه در کشور آذربایجان برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

 

‘ میلادرضا نژاد ‘ فرنگی کار نونهال و دارنده دو مقام قهرمانی کشور و دو مقام قهرمانی استان خوزستان حمایت هیات کشتی دزفول و تلاش مربیان خود ‘ مصطفی قاسمی ‘ و ‘ محمد نظری ‘ را در کسب این موفقیت ها مهم دانست و گفت: هفت سال است که به صورت حرفه ای زیر نظر مربیان به ورزش کشتی می پردازم.

 

وی ضمن اعلام آمادگی خود برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات المپیکی های آینده کشور آذربایجان در وزن ۳۵ کیلوگرم افزود: برای حضور هر چه بهتر در این پیکارها به طور منظم در سالن کشتی دز زیر نظر مربیان تمرین می کنم.

 

‘ محمد حاجیوند نورایی ‘ دیگر کشتی گیر رده پایه وزن ۳۸ کیلوگرم و دارای دو مقام ملی و استانی گفت:به همراه سایر نفرات تیم ، روزی سه ساعت به طور فشرده زیر نظر مربیان تمرین کرده و آموزش های لازم را فرا می گیرم.

 

وی حضور در اردوی تیم ملی از یکم تا دهم مهرماه در خانه کشتی تهران برای آمادگی کامل جهت شرکت در این مسابقات را مهم دانست و افزود:

 

هر چند اولین بار است که در مسابقات خارج از کشور شرکت می کنم اما کسب نشان طلای مسابقات المپیکی آذربایجان دور از انتظار نیست.

 

‘ محمد حسینوند ‘ فرنگی کار قهرمان کشور در وزن ۴۲ کیلو گرم و نفر منتخب برای شرکت در مسابقات آذربایجان نیز از آمادگی ۱۰۰ درصدی خود برای حضور مقتدرانه در این پیکارها خبر داد.

 

به گفته ‘ مصطفی قاسمی ‘ مربی نفرات اعزامی به مسابقات آذربایجان ، نفرات انتخابی برای شرکت در این مسابقات در آمادگی کامل بوده و کسب مقام در این پیکارها دور از انتظار نیست.

 

وی کسب تجربه را مهمتر از کسب مقام در این مسابقات برای فرنگی کاران رده پایه دانست و افزود: نفرات انتخابی با توجه به آمادگی جسمی و فنی ، شانس بالایی برای کسب عناوین اول تا سوم این پیکارها را دارند.

 

این مربی کشتی ، توجه بیشتر به این رشته ورزشی با توجه به ظرفیت و استعدادهای خوبی که در شهرستان دزفول وجود دارد را خواستار شد و گفت: رشته فرنگی رده پایه در دزفول پس از وقفه ای چند ساله مجددا احیا شده و در دو سال اخیر کشتی گیران خردسال دزفول در مسابقات ملی و استانی موفق به کسب چندین مقام شدند.

 

‘ محمد نظری ‘ دیگر مربی کشتی فرنگی در رده پایه نیز بیان داشت:نفرات تیم ایران برای شرکت در مسابقات آذربایجان طبق ارزیابی به عمل آمده از نظر فنی برترند.

 

وی خواستار سرمایه گذاری بیشتر در رده های پایه در ورزش کشتی در دزفول شد.

 

سالن کشتی دز با بیش از ۳۵ سال قدمت محل تمرین و پرورش کشتی گیران پایه در رشته آزاد و فرنگی است که به عنوان امیدهای آینده کشور در ورزش کشتی در مسابقات آسیایی و حتی جهانی خواهند درخشید.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.