اجرای اقدامات ترافیکی پلیس راه خوزستان همزمان با بازگشایی مدارس

عصر جنوب: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از اجرای اقدامات روانسازی ترافیکی، نظارت بر سرویس‌های مدارس و خط‌کشی معابر شهر اهواز همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.

 

عادل مجدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید که مسائل ترافیکی آن پیش از مهرماه و با خرید اسباب و مایحتاج دانش‌آموزی از هسته مرکزی شهر آغاز شد، برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل ترافیک نیز در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: پیش از آغاز سال تحصیلی تحرک بیشتری در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شورای ترافیک استان در این خصوص برنامه‌ای تدوین و تهیه و در اختیار راهنمایی و رانندگی استان برای اجرا قرار داد.

 

مجدمی گفت: تقویت پرسنل در هسته مرکزی شهر و نقاط پرترافیک، روان سازی ترافیکی و پیشگیری از تخلفاتی که موجب ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: در خصوص استفاده از سرویس مدارس برای دانش آموزان نیز جلساتی برگزار شد که نکات مهم در این جلسات شامل این بود که خانواده‌ها هر چه زود‌تر نسبت به انتخاب سرویس مدارس اقدام کنند که از ایجاد مشکلات ترافیکی در ابتدای سال تحصیلی جلوگیری شود.

 

وی یادآور شد: شرکت‌های خصوصی سرویس مدارس به تابعیت از سازمان تاکسیرانی شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند و خانواده‌ها می‌توانند با همکاری مدیران مدارس برای انتخاب سرویس مدارس دانش‌آموزان خود اقدام کنند.

 

مجدمی خاطرنشان کرد: نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان بر سرویس مدارس شامل نظارت بر بحث ایمنی خودرو و صلاحیت فردی رانندگان خودرو‌ها است که در چارچوب رعایت مقررات فعالیت کنند و بیش از ظرفیت خودرو‌ها دانش آموز سوار نکنند.

 

این مسئول تاکید کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید، پرسنل راهور در سه شیفت صبح، ظهر و عصر در هسته مرکزی شهر و مکان‌هایی که احساس نیاز شود حضور بیشتری دارند.

 

وی ادامه داد: در بحث آموزش همیاران پلیس نیز جلسات لازم برگزار شده و آموزش همیاران پلیس از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

 

مجدمی با بیان اینکه شهرک ترافیک و دومین پارک ترافیک نیز ابتدای سال تحصیلی جدید راه‌اندازی خواهند شد، گفت: دومین پارک ترافیک اهواز با هماهنگی شهرداری اهواز در بلوار ساحلی راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اذعان داشت: خط‌کشی معابر و استفاده از تجهیزات لازم برای کنترل ترافیک نیز از مردادماه سال جاری مکاتبات آن انجام شد که شهرداری اهواز در حال خط‌کشی معابر و گذرگاه‌هایی که در مسیر دانش‌آموزان قرار دارند، است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.