اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری و احیای ساحل کارون

عصر جنوب: فرماندار خرمشهر از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری و احیای ساحل کارون خبر داد.

 

فرج‌الله حیاتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به مردم حماسه‌های ماندگار، خرمشهر عزیز همیشه قهرمان را نسیب بنده حقیر کرد.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس، حماسه آفرینی‌های آن دوران را یادآور شد و عنوان کرد: گوشت، پوست و خون این امت با انقلاب عجین شده و خواب استکبار مبنی بر جداکردن آن‌ها از این دلبر به کابوسی بدل شده که در هیچ برهه از تاریخ تعبیر نخواهد شد.

 

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: اگر امروز ایران اسلامی به اوج قله‌های عظمت دانش رسیده، اگر سربازان همیشه فعال در تمام صحنه‌ها، ایران اسلامی را به عنوان یکی از قدرت‌های فعال و قدرت‌های ملی و بین المللی تبدیل کردند از برکات دفاع مقدس و خون‌های به زمین ریخته شده شهیدان است.

 

حیاتی در ادامه دولت تدبیر و امید را دارای برنامه‌های کلان برای پیشرفت کشور و توسعه شهری همچون خرمشهر خواند و گفت: دولت تدبیر و امید که برگرفته از رای مردم است، برنامه‌های کلانی برای عمران کشور دارد و در بحث‌های اقتصادی برای مقابله با رکود و کنترل تورم، اقدامات بزرگی انجام داده است که این اقدامات در مسیر توسعه شهرستان‌هایی همچون خرمشهر است.

 

وی با بیان اینکه استاندار خوزستان بر توسعه خرمشهر تاکید ویژه دارد افزود: استاندار با اراده‌ای که به خرمشهر دارد تذکرات بسیاری به من دادند که به طور حتم پیگیر توسعه این شهرستان باشم.

 

این مسئول طرح‌های ملی برای توسعه خرمشهر را برشمرد و گفت: امروز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه گردشگری و احیای ساحل کارون، پی گیری بحث تسطیح اراضی طرح رهبری که مساحتی ۱۰ هزار هکتاری را شامل می‌شود از طرح‌های بزرگ ملی است که از تمام ظرفیت‌های مرزی برای توسعه شهرستان بهره گرفته می‌شود.

 

حیاتی با تاکید بر اقدامات مثبت انجام شده در شهرستان، عنوان کرد: امام جمعه، نماینده مردم خرمشهر، مدیران همه و همه زحمات بسیاری کشیده‌اند، اما به طور قطع تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله بسیاری داریم.

 

وی اذعان داشت: همه تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این کاستی‌ها را رفع کنیم و یقیناً با برنامه ریزی و انجام کار کار‌شناسی می‌توان این امر را عملی ساخت.

 

این مسئول در پایان سخنان خود با اعلام خبر آغاز طرح سرشماری کشاورزی از هفته آینده به طور سراسری، خواستار همکاری با ماموران سرشماری شد و گفت: مبنای برنامه ریزی داشتن اطلاعات دقیق است و برای دست یابی به توسعه و پیشرفت نیاز است که برنامه ریزی بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گیرد.

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.