امام جمعه شهر چمران ماهشهر: ترویج اباحی‌گری مأموریت شبکه‌های ماهواره‌ای

عصر جنوب: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: مأموریت امروز شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌بند و باری در جامعه و سست کردن بنیان خانواده‌ها است.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهید چمران اظهار کرد: امروزه ماهواره به ویروسی بسیار بدتر از ویروس اچ.آی.وی تبدیل شده و سرعت انتشار آن بیشتر و قدرت تخریب و کشندگی آن نیز چندین برابر این بیماری است.

 

وی افزود: برخی کارشناسان دینی و مذهبی معتقدند هنر و مأموریت ماهواره عادی نشان دادن گناهان اخلاقی و بی‌حیایی و بی عفتی است.

 

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی متوجه شده که توپ و تفنگ و جنگ‌افزار نمی‌تواند به این مرز و بوم حمله کند بنابراین با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای هجمه فرهنگی گسترده و تمام عیاری را علیه جوانان و عفت این مملکت به راه انداخته‌ است.

 

هاشمی متذکر شد: دشمنان ترویج بی‌عفتی، بی‌حیایی و سست کردن بنیان خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با یک دست خود ماهواره را به مردم می‌دهند و با دست دیگر دین و مذهب مردم را از آنها می‌گیرند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهید چمران با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هرچند در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی باکری‌ها، باقری‌ها و زین‌الدین‌ها را تقدیم کردیم اما امروزه هزاران باکری و باقری و زین‌الدین در این مملکت وجود دارند که به خوبی ادامه دهنده راه و منش شهیدان والا مقام این نظام هستند.

 

امام جمعه شهر چمران ماهشهر ادامه داد: در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق با حمایت همه‌جانبه استکبار در حالی جنگ را به ایران عزیز تحمیل کرد، که این نظام هیچ تجربه‌ای برای جنگیدن نداشت.

 

هاشمی تصریح کرد: به برکت ایمان و اعتقاد و از خودگذشتگی جوانان این رمز و بوم، ایران اسلامی توانست به خوبی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح به خوبی مقابله کند.

 

وی بیان کرد: امروز به برکت وجود جوانانی بالنده، ایران اسلامی از لحاظ دستاوردهای نوین علمی، نظامی و دفاعی بر قله‌های پیشرفت ایستاده و این دستاوردها در سرتاسر جهان بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

 

خطیب جمعه شهر شهید چمران به نقش مقام معظم رهبری در حفظ و نگهبانی از این نظام اشاره کرد و گفت: امروز رهبری عظیم همچون مقام معظم رهبری را داریم که کشتی مستحکم این نظام را با حکمت و درایت عالمانه خود به خوبی کشتیبانی و راهبری می‌کند.

 

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و برملا کردن دست آمریکایی‌ها در ماجرای داعش و پیشنهاد آنها برای ایجاد ائتلاف علیه این گروه تکفیری اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت با تیزهوشی بار دیگر نقشه آمریکا را نقش بر آب و دست آنها را به خوبی رو کرد.

 

وی با بیان اینکه بین آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش هیچ دوگانگی و تضادی وجود ندارد، اظهار کرد: داعش زاییده و مولود نامبارک آمریکا و رژیم صهیونیستی است و افکار عمومی به خوبی از این مسئله آگاه است.

 

امام جمعه شهر چمران افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با علم کردن قضیه داعش، زمینه را برای دخالت بیشتر در خاورمیانه فراهم کنند و بدون تردید فیلم‌هایی نیز که از جنایات و سربریدن‌ها منتشر می‌شود ساخته و پرداخته خود آمریکا و انگلیس است.

 

هاشمی تأکید کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌خواهند با این حربه بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و دخالت نظامی خود در خاورمیانه را مسئله‌ای موجه جلوه دهند.

 

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد آمریکا در حاکمیت دولت‌های مستقلی همچون سوریه و عراق دخالت کند، بلکه خود مردم سوریه و عراق باید در مورد سرنوشت خود و حکومت خود تصمیم گیرنده باشند.

 

خطیب جمعه شهر شهید چمران در بخش پایانی سخنان خود به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش اخلاق و تربیت به دانش‌آموزان باید در مدارس محور قرار بگیرد و فقط به آموزش دروس بسنده نشود.

 

هاشمی متذکر شد: معلمان، مربیان و مدیران مدارس باید فضاهای خالی را پر کنند و برای آموزش اخلاقیات و تربیت دانش‌آموزان برنامه مدونی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای فراوانی نیز برای کودکان وجود دارد که این موضوع نقش آموزش اخلاق و تربیت به آنان را دوچندان می‌کند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.