تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس آبادان برای سال تحصیلی جدید

عصر جنوب: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان گفت: با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر آبادان، نرخ کرایه سرویس مدارس این شهر در پنج ردیف تعیین شد.

کامران زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در مصوبه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، میزان رفت و برگشت از مبدا منزل نخستین دانش‌آموز تا مدرسه و به عکس محاسبه شده که این میزان در پنج ردیف صفر تا یک و نیم کیلومتر، یک و نیم تا سه کیلومتر، سه تا پنج کیلومتر، پنج تا هفت کیلومتر و در نهایت بیش از هفت کیلومتر دسته‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: برابر این مصوبه متوسط نرخ سرویس هر دانش‌آموز تا یک و نیم کیلومتر، برای خودروی سواری ۳۲۴ هزار ریال، خودرو ون ۲۳۷ هزار و ۶۰۰ ریال و مینی بوس ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ ریال به صورت ماهانه تعیین شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان تصریح کرد: برای مسافت یک و نیم تا سه کیلومتر ۶۴۸ هزار ریال برای خودرو سواری، ۴۷۵ هزار و ۲۰۰ ریال برای خودرو ون و ۲۵۹ هزار و ۲۰۰ ریال برای مینی‌بوس به صورت ماهانه و به ازای هر دانش‌آموز معین شد.

زارع در ارتباط با کرایه مسیرهای بیش از سه تا پنج کیلومتر یادآور شد: نرخ‌هایی معادل ۷۲۰ هزار ریال برای خودرو سواری، ۵۱۸ هزار و ۴۰۰ ریال برای خودرو ون و ۲۸۸ هزار ریال برای مینی‌بوس به صورت ماهانه و به ازای هر دانش‌آموز اعلام شده است.

به گفته وی در مسیرهای بیش از پنج تا هفت کیلومتر نیز نرخ کرایه به صورت ۷۹۲ هزار ریال برای خودرو سواری، ۵۷۶ هزار ریال برای خودرو ون و ۳۱۶ هزار و ۸۰۰ ریال برای مینی‌بوس و برای مسیرهای بیش از هفت کیلومتر نیز نرخ کرایه سرویس مدارس به صورت ماهانه معادل ۸۶۴ هزار ریال برای خودرو سواری، ۶۴۸ هزار ریال برای خودرو ون و ۳۴۵ هزار و ۶۰۰ ریال برای مینی‌بوس تعیین شده است.

*رانندگان موظفند/ والدین دقت کنند

این مدیرعامل ادامه داد: رانندگان سرویس‌های مدارس وظیفه دارند تا تمام تدابیر ایمنی از قبیل بستن کمربند برای همه سرنشینان خودرو، رانندگی با سرعت مطمئنه، خودداری از سوار کردن سرنشین اضافی، رعایت مقررات مربوط به سوار و پیاده کردن مسافر، داشتن گواهی معاینه فنی و تجهیزات اطفای حریق و کمک‌های اولیه را و نیز حصول اطمینان کامل از سلامت وسیله نقلیه را رعایت کنند.

زارع گفت: علاوه بر این رانندگان خودرو سرویس مدارس و شرکت‌های مربوطه موظفند از پوشش کامل بیمه سرنشین شامل آسیب‌دیدگی، ضرب و جرح، نقص عضو و فوت برای همه سرنشینان خودرو برخوردار بوده و هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی وارد شده به دانش‌آموزان از زمان سوار شدن به خودرو تا پیاده شدن را بر اساس مقررات بیمه جبران کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان افزود: تمام خودروهای تحت نظارت سازمان تاکسیرانی وظیفه دارند طبق قوانین مبلغی را به صورت ماهانه به سازمان یاد شده پرداخت کنند.

وی از شهروندان آبادانی خواست تا برای ایاب و ذهاب فرزندان خود به مدرسه، از پیمانکارانی استفاده کنند که دارای پروانه کار از سوی سازمان تاکسیرانی هستند.

زارع در پایان اظهار کرد: واگذاری سرویس ایاب و ذهاب مدارس فرزندان به کسانی که مورد تأیید سازمان تاکسیرانی نباشند ممکن است در آینده تبعات نا‌خوشایندی داشته باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل این سازمان پاسخگو نخواهد بود.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.