رطوبت در آبادان ۸۰ درصد/ شرجی تنفس را سخت کرده است

 

عصر جنوب: رطوبت ۸۰ درصدی هوا( شرجی) روز دوشنبه در آبادان و خرمشهر مشکلاتی برای شهروندان این شهرهای جنوبی ایران بوجود آورد.

شرجی بالای هوا توام با گرمای شدید مشکلاتی برای مردم شهرهای جنوبی خوزستان بویژه تردد در خیابان ها و انجام امور روزمره ایجاد کرده است. 

تغییر ناگهانی هوا در حالی است که ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر در روزهای گذشته شاهد آب وهوایی با ثبات و البته گرم بودند اما از عصر روز گذشته موج شرجی جنوب خوزستان را فرا گرفت. 

قطعی آب و برق در برخی از ساعات روز در مناطق آبادان و خرمشهر نیز بر مشکلات گرما توام با شرجی برای شهروندان افزوده است. 

رییس اداره هواشناسی آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تا اوایل هفته آینده به دلیل جنوبی بودن جهت جریان های هوا شاهد افزایش رطوبت و پدیده شرجی در شهرهای جنوبی خوزستان خواهیم بود. 

ˈسعید ابراهیمیانˈ افزود: جنوبی شدن جریانات جوی بر روی استان باعث انتقال رطوبت و شرجی از خلیج فارس به نقاط مرکز، جنوب و شرق استان خوزستان شده است. 

وی حداکثر دمای هوای آبادان در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۸ درجه سانتیگراد اعلام و گفت: دمای هوا نسبت به دیروز بدلیل رطوبت بالا کمی کاهش یافته است. 

رییس اداره هواشناسی آبادان بیشترین میزان رطوبت در آبادان را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: جهت باد جنوبی و سرعت آن ۲۵ کیلومتر بر ساعت است. 

وی گفت: ارتفاع موج در دریا به ۱۲۰ سانتی متر می رسد. 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.