رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: تحصیل ۲٫۵ میلیون دانش‎آموز در مدارس خیرساز/تعریف آموزش‎وپرورش بدون خیرین ممکن نیست

 عصر جنوب – asrejonoob.ir:رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مطابق آمار ۳۰ درصد از مدارس، مکان‌ها و مجموعه‌های ورزشی و پرورشی دانش آموزی که امسال احداث و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد، متعلق به خیرین ونیکوکاران است، گفت: اکنون بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند.

مرتضی رئیسی در مراسم افتتاح مجتمع ورزشی زنده یاد حاج کاظم ریسمانسنج که ظهر امروز، جمعه ۲۶ آذرماه در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: هدف از گردهمایی امروز تکریم و تجلیل از اقدام نیکوکارانه آقای ریسمانسنج است. حضور خیرین و نیکوکاران یکی از برجسته ترین ویژگی‌های ملت ایران و به‌ویژه مردم عزیز خوزستان و دزفول است.

 

وی با بیان اینکه امروز خیرین نقش بالایی در اداره آموزش و پرورش کشور ایفا می‌کنند، تصریح کرد: از گذشته، از روحیه ایثار، گذشت و بزرگواری آقای ریسمانسنج آگاهی داشتم اما امروز متوجه شدم که همسر و خانواده ایشان مشوق او در کار خیر برای کمک به آموزش و پرورش بوده‌اند و این امر بسیار خوشحال کننده است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با طرح این پرسش که مگر در پهنه کشور ایران و حتی جهان تعداد کمی فرد ثروتمند، مرفه و برخودار از امکانات فراوان وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: با این وجود خداوند به افراد قلیلی توفیق حضور در صحنه خیر و بخشش مال و ایثار آن هم برای بهترین‌ها یعنی دانش آموزان عطا کرده و یکی از این افراد هم آقای ریسمانسنج از مردم مقاوم دزفول است که به‌عنوان یک خیر ملی در اقصی نقاط کشور نظیر استان‌های کردستان، البرز، تهران و… مشغول به کار خیر هستند.

 

رئیسی با بیان این‌که آقای ریسمانسنج سعادت و بهروزی تمام مردم را می‌خواهند، عنوان کرد: وظیفه دارم به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش از اقدام خیرخواهانه آقای ریسمانسج تشکر ‌کنم و خطاب به ایشان و سایر خیرین این حوزه عرض می‌کنم که آموزش و پرورش به شما نیاز دارد؛ تعریف آموزش و پرورش بدون خیرین و نیکوکاران امکان‌پذیر نیست.

 

وی با تأکید بر نیازمندی بخش آموزش و پرورش کشور به حضور خیرین و نیکوکاران، گفت: هنوز هم دانش آموزانی در مناطق مختلف کشور از امکاناتی که در حد نام و نشان جمهوری اسلامی ایران باشد، برخوردار نیستند. هرچند در سال جاری حضور خیرین در حوزه آموزش و پرورش بیشتر بوده است.

 

رئیسی ادامه داد: مطابق آمار ۳۰ درصد از مدارس، مکان‌ها و مجموعه‌های ورزشی و پرورشی دانش آموزی که  امسال احداث و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد، متعلق به خیرین، نیکوکاران و نهادهای غیر دولتی است.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از دانش آموزان کشور اکنون در مدارسی که توسط خیرین احداث شده است، مشغول به تحصیل هستند اما باز هم به وجود امثال آقای ریسمانسنج و سایر خیرین و نیکوکاران نیاز داریم و از این گونه افراد دعوت می‌کنیم.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: خوشبختانه مجلس هم همکاری خوبی در این زمینه دارد و دولت هم در این بخش مشارکت می‌کند و پروژه‌های نیمه تمام را جهت تکمیل در اختیار خیرین قرار می‌دهد و نامگذاری این پروژه‌ها نیز توسط خیرین انجام می‌شود، یعنی نیت خیرین در قالب تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی هم امکان‌پذیر است.

 

رئیسی از مسئولان آموزش و پرورش دزفول خواستار دقت در حفظ و نگهداری فضاهای خیرساز شد و تصریح کرد: همکاران ما بدانند که ریال به ریال اعتباراتی که صرف ساخت چنین فضاهایی شده با زحمت به دست آمده است و حاصل تلاش و کار و زحمت خیرین است. بنابراین از مسئولان می‌خواهم در حفظ و نگهداری این مجموعه دقت کنند.

 

وی ضمن قدردانی از نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به جهت کمک به گسترش مجموعه خیرین و همراهی با خیرین و آموزش و پرورش این شهرستان،  عنوان کرد: از استاندار فرهنگی خوزستان که در مراسم‌های مهتلف به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و همچنین از مدیرکل و دیگر مسئولان آموزش و پرورش خوزستان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز و دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‌کنم.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مدارس کشور تخریبی و ۲۰ درصد مجموع مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند. با توجه به اینکه داشتن مدرسه ایمن حق هر دانش آموز ایرانی است، امیدواریم با کمک نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی مشکل تامین فضای آموزشی استاندارد و آنچه که حق دانش آموزان این استان است، رفع شود.

 

رییسی افزود: از مجمع نمایندگان خوزستان می‌خواهیم تلاش کنند که مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه جهت ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس، گسترش کار خیرین مدرسه ساز و تجهیز مدارس خیرساز به نتیجه برسد.

 

منبع: ایسنا

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.