برخی کارکنان نفت بالای ۷۰ سال سن و دارای ۴۵سال سابقه کاری هستند/قول نوبخت برای جذب استخدامی های استانداری تا پایان سال

عصر جنوب: سید شکر خدا موسوی اظهار داشت: متاسفانه جلوی استخدام های استانداری را وزارت کشور و سازمان بودجه و برنامه ریزی گرفت شخصا با اقای نوبخت صحبت کردم و وی قول داد تا پایان سال مشکل انها را حل کند و ردیف حقوقی برای آنها در نظر گرفته شود.

سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب در خصوص وضعیت بیکاری در استان اظهار داشت:وضعیت اشتغال در استان تابع وضعیت اشتغال در کشور است میانگین بیکاری در خوزستان را نمی شود از میانگین بیکاری در خیلی از استان های کشور جدا کنید چون بیکاری امروز در کل کشور مشهود است منهای چند استان که شرایط خاصی دارند و کاملا صنعتی هستند.

وی ادامه داد:در خوزستان در زمینه اشتغال زایی نمایندگان مجلس و مسئولین استانی چه در این دوره و چه در دوره های گذشته همه و همه تلاش نکرده اند.

موسوی گفت:انتظار مردم در استان برای اشتغال به خاطر ظرفیت هایی که استان دارد بالاست از نفت، گاز، آب،پتروشیمی ،کشاورزی، گردشگری، شیلات و هر نعمتی که فکرش را کنید خدا به این استان داده است برای همین توقع مردم از مسئولین بالاست میانگین بیکاری در استان حول و حوش ۳۰ درصد است ما از شهر ۱۵ درصدی تا ۴۵ درصدی در زمینه بیکاری داریم و این شایسته خوزستان نیست.

وی ادامه داد:استاندار خوزستان انصافا در این مدت خیلی تلاش کردند شورای اشتغال را فعال کردند ما هم تلاش کردیم تا بعضی از شرکت ها که چندین سال تعطیل شده بودند را دوباره راه اندازی کنیم در همین راستا فاز یک لوله سازی را راه انداختیم فولاد اکسین در حال توسعه است که می تواند ۴۰۰ شغل جدید ایجاد کند فاز۷و۸ نیروگاه رامین را به شدت پیگیر هستیم.

وی افزود:طرح مقام معظم رهبری طبق برنامه در حال انجام است پیش بینی این پروژه بزرگ کشاورزی ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در استان است که کمی اغراق آمیز است ولی شدنی است منطقه آزاد خرمشهر و آبادان اشتغال زایی خوبی در آینده خواهد داشت در توسعه نیشکر ماهانه یک کارخانه پایین دست افتتاخ می شود و مرتب استخدام صورت می گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت یازدهم وزارت نفت جلوی استخدام ۴ هزار نفر آزمون شرکت نفت را گرفت که با طرح سوال از وزیر و آوردن او در مجلس وی دستور دارد ۵۰ درصد از آنها به کارگیری شوند و ما در مجلس پیگیر کار مابقی هم هستیم.

وی افزود: متاسفانه جلوی استخدام های استانداری را وزارت کشور و سازمان بودجه و برنامه ریزی گرفت شخصا  با اقای نوبخت صحبت کردم و وی قول داد تا پایان سال مشکل انها را حل کند و ردیف حقوقی برای آنها در نظر گرفته شود.

موسوی تصریح کرد:استان نیاز به یک شوک جدی در باب اشتغال دارد من در گذشته یک پیشنهادی دادم امروز هم به اقای مقتدایی می گویم در خیلی از شرکت های نفتی کارکنانش بالای ۶۵ و ۷۰ سال سن دارند و بیش از ۴۵ سال است کار می کنند  متاسفانه وزارت نفت به جای ۶۰ سال آن را به ۶۵ سال افزایش داد با این اوضاع و احوال معلوم است برای جوان ما شغلی ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد:طرحی آماده کرده ام و بعد از تعطیلات آن را به صحن مجلس خواهم آورد سن بازنشستگی در کل کشور باید ۳۰ سال بشود این تبعیض است که در نفت باید ۶۰ سال عمر کرد و بعد بازنشسته شد ولی در جاهای دیگر ۳۰ ساله بازنشسته می شوند  این موارد و موانع باعث می شود تا جذب جوانان صورت نگیرد و جوان ما بیکار بماند از طرفی برای مدیریت ها کل بازنشسته ها را به سیستم تزریق کرده اند خب این جوان با چه امیدی به آینده نگاه کند؟ اینها مشکلاتی است که وجود دارد و باید برطرف شود.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.