آرمان در یک نگاه؛ ممکن است خاتمی به دیدار رهبر انقلاب برود

عصر جنوب: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان های کلید توافق نهایی در نیویورک؟ و احتمال دیدار خاتمی با رهبر انقلاب پرداخت.

این روزنامه تیتر یک را به عنوان کلید توافق نهایی در نیویورک؟ اختصاص داد و نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه شنبه در صدر هیاتی از دیپلمات‌های حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران عازم نیویورک شد تا پس از آرامش مرداد ماه، هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای با گروه ۱+۵ را در روزهای پایانی شهریور ماه از سرگیرد. مذاکرات نیویورک که در حاشیه شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از امروز (چهارشنبه) با ناهار کاری ظریف با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، مذاکراتی مهم و سرنوشت سازپس از مذاکرات وین ۶ به شمار می‌رود که طرفین به دلیل اختلافات بسیار جدی و اساسی نتوانستند به توافق جامع هسته‌ای دست یابند و مذاکرات را به مدت ۴ ماه تمدید کردند.
روزنامه آرمان با انتخاب عنوان احتمال دیدار خاتمی با رهبر انقلاب نوشت: ممکن است خاتمی به دیدار رهبری برود. این را عبدالواحد موسوی لاری گفت تا به تندروهای اصولگرایی بفهماند خاتمی نه محکوم و نه خارج شده از نظام است که نتواند به دیدار رهبری برود. چندی پیش مجمع روحانیون مبارز بیانیه‌ای با امضای سیدمحمد خاتمی با مضمون آرزوی سلامتی رهبری منتشر کردند که در نوع خود حرکتی بهنگام و شایسته تلقی می‌شد. در همین رابطه حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز درباره نامه مجمع گفت: این نامه، از سوی مجمع روحانیون مبارز است و آقای خاتمی به عنوان رییس شورای مرکزی از طرف مجمع آن را امضا کرده است. نام مجمع روحانیون مبارز با نظام و انقلاب گره خورده و نظام با آنها قهر نکرده است. تازه به دوران رسیده هایی که می خواهند آبی را گل آلود کنند و از آن ماهی بگیرند، باید بروند به حال خودشان فکری کنند.بقایی هم موجر بود و هم مستاجر! تیتر دیگر این روزنامه است. مشاور ارشد رییس جمهوری با اشاره به اقدام غیرقانونی مسوول سابق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: آقای بقایی در زمان مسوولیت خود، اموال مناطق آزاد را به قیمت بسیار نازلی به مدت طولانی به خود اجاره داد بطوری که هم به عنوان موجر و هم مستاجر نقش ایفا می‌کرد و خانه خود را به خودش اجاره داد. ایرنا نوشت؛ چند ماه پس از آنکه مشاور ارشد رییس جمهوری خبر داده بود که برخی مدیران دولت‌های نهم و دهم، بخشی از اموال دولت شامل چند ساختمان و تعدادی خودرو را به دولت یازدهم پس نداده‌اند، ترکان ۲ روز پیش باب تازه‌ای از این موضوع را گشوده و گفت: همچنان تغییری در شرایط ایجاد نشده و با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم، این اموال در دست مسوولان قبلی باقی مانده و دولت ناچار به شکایت از این افراد به دستگاه قضایی شده است.روزنامه آرمان با انعکاس عنوان دیگر واژه گشت موتوری را به کار نمی‌بریم، نوشت: دبیرکل انصار حزب ا… گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مساله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد. عبدالمجید محتشم درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: این مساله در قانون اساسی و در بیان مسوولان نظام، بارها مورد تاکید قرار گرفته اما این شیوه از امر به معروف از سوی انصار حزب ا… جنجال ساز شد و لذا ما وارد قضیه شدیم.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع برگزاری رالی در تخت جمشید! نوشت: اداره میراث فرهنگی استان فارس در حالی با برگزاری یک مسابقه رالی اتومبیلرانی در نزدیکی تخت جمشید موافقت کرده است که رییس پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از برگزاری این مسابقه بین المللی آن هم در حریم این اثر جهانی بی اطلاع است. از زمان دوره ریاست حمید بقایی در سازمان میراث فرهنگی در حریم تخت جمشید بارها مسابقات اتومبیلرانی برگزار شده است. اتومبیلرانانی که یا تخت جمشید را مقصد و مبدا رالی‌های کشوری و بین المللی انتخاب می‌کردند. توجیه انتخاب تخت جمشید به عنوان مبدا و مقصد هم معرفی و تبلیغ این بنای تاریخی در سطح جهانی است.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.