شهرداری اهواز گزارشی از بودجه‌ها ارائه دهد

عصر جنوب: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز باید هر سه ماه یک‌بار گزارشی از بودجه‌ها به شورای شهر ارائه دهد.
علی ناصری اظهار داشت: کار شورای شهر، تنها نظارت و انتخاب شهردار نیست بلکه باید در ارائه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله اهواز نیز اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک سند چشم‌انداز برای یک شهر راه را برای رسیدن به توسعه باز خواهد کرد افزود: برای اینکه چشم‌انداز ۲۰ ساله را داشته باشیم باید برای رسیدن به آن یک نقشه راه ترسیم و مشخص کنیم از چه راهی و چگونه می‌توان به آن اهداف دست یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها پنج توسعه و پس از آن ارائه برنامه یکساله باید در دستور کار باشد تا بتوانیم اهداف چشم‌انداز کلی را محقق کنیم تصریح کرد: برنامه‌های پنج توسعه و برنامه‌های یک ساله باید نوشته شوند و بر اساس آن بودجه را مصوب کنیم نه اینکه بودجه‌بندی را تنها با ارائه پیشنهادهای کارشناسان شهرداری مصوب کرد.

ناصری خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود بودجه‌ای را به این صورت که ۶۰ درصد بودجه مربوط به پروژه ‌عمرانی و ۴۰ درصد برای بودجه جاری باشد تقسیم کنیم در حالی که هیچ برنامه و یا شاخصی برای ارزیابی آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه شورا باید هر سه ماه یک‌بار گزارشی از بودجه‌ها را از شهردار بخواهد گفت: شهردار هر سه ماه یک‌بار باید در مورد بودجه به شورای شهر گزارش دهد و اعضای شورا نیز بر اساس اقدامات صورت گرفته به شهردار نمره بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پایان متذکر شد: رمز موفقیت یک شهردار مطابق بودجه عمل کردن و بر اساس برنامه پیش رفتن است و در این زمینه باید شرایط برای ارزیابی دقیق عملکردها ایجاد شود.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.