«چشمان بینا و بیدار» گوشه ای از رشادت های سربازان گمنام امام زمان (عج)

عصر جنوب – asrejonoob.ir: وزارت اطلاعات به مناسبت هفته دولت نمایشگاهی با عنوان «چشمان بینا و بیدار» گوشه ای از رشادت های سربازان گمنام امام زمان (عج) در دفاع از امنیت و استقلال جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، این نمایشگاه شامل تصاویری از نمونه اقدامات و رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با گروه‌های معاند و تکفیری، قاچاق اعضای بدن انسان، شبکه‌های ماهواره‌ای، گروه‌های معاند و تکفیری، رهایی گروگان‌های، مفاسد اقتصادی و قاچاق مواد مخدر است که به خلاصه ای از این نمونه اقدامات به شرح زیر اشاره می‌شود:

انهدام قاچاق انسان و اعضای بدن انسان

در اردیبهشت ماه سال ۹۳ با اقدامات اطلاعاتی و مجاهدت شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج)، یکی از باندهای اصلی قاچاق اعضای بدن انسان شناسایی و با همکاری دستگاه محترم قضایی هفت نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

تعطیلی دفاتر شبکه های ماهواره ای غیرقانونی

سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرداد ماه سال ۹۳ با اقدامات اطلاعاتی، دفاتر تعدادی از شبکه های ماهواره ای را که به طور مخفیانه و غیرقانونی در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خرسان رضوی فعالیت می کردند را شناسایی و با حکم قضایی این دفاتر را تعلیق و عوامل آن را بازداشت کردند.

دستگیری عوامل گروهک ‘جهاد و توحید’

در شهریور ماه سال ۹۳ تیمی که شهید ماموستا شیخ الاسلام نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری را به شهادت رسانده بود با اشراف اطلاعاتی شناسایی و منهدم شدند.

آزادسازی گروگان ها

حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی کشور به گروگان گرفته شد که با برنامه‌هایاطلاعاتی هوشمندانه در دهم اردیبهشت ماه سال ۹۳ این گروه شناسایی و زیر ضربه رفت و گروگان آزاد گردید.

آزاد سازی دیپلمات ربوده شده در یمن

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اقدامات متنوع و هدفمند نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا را بدون هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور بوسیله روش های پیچیده اطلاعاتی آزاد کرد.

ناکامی شبکه BBC از سرقت اسناد تاریخی

شبکه معاند BBC برای جبران ناکامی های خود با استفاده از عناصر وابسته داخلی اقدام به سرقت اسناد تاریخی از مراکز اسناد آرشیوی رسمی نمود که این عملیات در مهرماه ۹۳ شناسایی و خنثی شد.

هلاکت فرمانده نظامی گروهک انصارالفرقان

در این عملیات هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی – نظامی گروه تروریستی فرقان که تحت حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست های غربی – عربی منطقه قرار داشت، در اسفند ماه سال ۹۳ با تسلط و رصد دقیق اطلاعاتی شناسایی و به هلاکت رسید.
دستگیری جاعل عنوان نیروهای وزارت اطلاعات

در سال ۹۴ و در پی گزارش های مردمی و با اقدام عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان ایلام فردی که مبادرت به راه اندازی سامانه جعلی تحت عنوان ستاد خبر اداره کل اطلاعات استان ایلام نموده بود، دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

مبارزه با زمین خواری
در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۴، ۲۷۴۰ هکتار زمین طی اقدامات اطلاعاتی و برخورد با زمین خواران به دولت بازگردانده شد که ارزش ریالی روز آنها افزون بر یکصد و سی هزار میلیارد ریال بود.

مبارزه با ارتشا

همزمان با عرضه سهام شرکت فولاد هرمزگان در بازار بورس تعدادی از مدیران ذی نفوذ شرکت یکی دیگر از شرکت های فولادی بوسیله اطلاعات پنهانی که از این شرکت در اختیار داشتند اقدام به خرید سهام شرکت فولاد هرمزگان نمودند که با بررسی های کارشناسی این افراد توسط اداره کل اطلاعات استان اصفهان دستگیر شدند.

اختلاس و پولشویی

طی سال های ۹۳ و ۹۴ اعضای یک باند با همکاری معاون یکی از شعب بانک های کشور درصدد اختلاس و انتقال مبلغ هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از آن بانک و تبدیل به ارز و خروج از کشور بودند که با همکاری مدیریت عامل و حراست بانک و همت همکاران سازمان اطلاعات استان تهران دستگیر شدند.

قاچاق کالا

طی سال ۱۳۹۴ در مجموع تعداد پرونده‌های قاچاق کلان در دست اقدام وزارت اطلاعات در سطح کشور بالغ بر یک‌صد مورد بوده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها افزون بر ۲۸ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

فرار کلان مالیاتی

کارشناسان اطلاعاتی موفق به کشف و انهدام چندین باند فعال در ارتباط با فرار کلان مالیاتی شده اند که بر اساس اقدامات بعمل آمده از مجموع بررسی‌های انجام شده در زمینه فرار مالیاتی فقط در سال ۱۳۹۳ منتهی به وصول مالیات بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال شده است.

دستگیری سرشبکه باند قاچاق مواد مخدر

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ یکی از سرشبکه های بین المللی قاچاق مواد مخدر را با گذرنامه جعلی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شناسایی و دستگیر کردند.

قاچاق داروهای غیر مجاز

در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی و تهران یک باند بزرگ قاچاق همراه محموله ای به میزان ۷٫۵ تن داروی غیر مجاز که در یکی از کشورهای آسیایی تولید شده بود را در داخل کشور متلاشی نمودند.

تروریست های تکفیری – تهران

اواخر سال ۹۴ گروه تروریستی که بنا داشتند عملیات در عمق را در شب های قدر و روز قدس از همان ابتدا تحت اشراف اطلاعاتی قرار گرفتند و طی یک سلسله عملیات اطلاعاتی همه اعضای این گروه تکفیری کشته و یا دستگیر شدند.

تروریست های تکفیری – کرمانشاه

طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای قصد عملیات تروریستی داشتند، قبل از هرگونه اقدامی متلاشی گردید.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده آثار این نمایشگاه و نیز دست یابی به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به نشانی www.vaja.ir مراجعه کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.