روزپایانی شهریور، اعلام نتایج نهایی کنکور

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به‌نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

حسین توکلی با بیان این‌که در آزمون سراسری سال ۹۵، ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت‌نام کردند، گفت: این آمار نسبت به داوطلبان سال ۹۴، ۱۷ هزار و ۶۳۲ داوطلب کمتر است؛ همچنین از ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها، کلیه داوطلبان حاضر در جلسه مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: از تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب ۵۳۱ هزار و ۹۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شدند. نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان از ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فرآیند انتخاب رشته گفت: کلیه مجازین با رعایت ضوابط از ساعت ۱۷ شنبه ۲۳ مردادماه و با در نظر گرفتن مهلت تمدیدشده تا یک‌شنبه ۳۱ مردادماه، بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه منتشره سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کردند.

توکلی ادامه داد: بر اساس آمار اولیه ۴۹۷ هزار و ۳۲۶ داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی با آزمون و ۴۹ هزار و ۵۱۰ داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی بدون آزمون اقدام کردند. آمار نهایی انتخاب رشته‌کنندگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.