پس لرزه​های نامه خاتمی در صحنه​سیاسی

عصر جنوب: روزنامه آرمان موضوع های مذاکرات بزرگان در شمال شرق، پس لرزه های نامه خاتمی در صحنه سیاسی و پایان کار دانشگاه احمدی نژاد را برای شماره روز دوشنبه انتخاب کرد.

 
این روزنامه عنوان مذاکرات بزرگان در شمال شرق را برای تیتر یک انتخاب کرد و به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: حق رای مردم در نظام جمهوری اسلامی باید محفوظ باشد و رهبر معظم انقلاب این کار را کرده‌اند. آیت ا… اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار با ائتلاف اصلاح طلبان خراسان رضوی و فعالان ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که رای مردم، حق الناس است و پس از آن همه فهمیدند که نمی‌شود در این رای دخالت کرد و اگر کسانی می‌خواستند دستبرد بزنند فهمیدند که رهبر معظم انقلاب در مقابل آن ایستاده‌اند. وی تصریح کرد: اخیرا هم معظم له فرموده‌اند که من به اعتدال عمیقا اعتقاد دارم و می‌دانیم که این اصول با ادله شرعی برای ایشان و سایر علما به دست آمده و اگر این دو اصل مورد عمل قرار گیرد کشور و جامعه به آرامش و توسعه همه جانبه می‌رسد.

روزنامه آرمان موضوع پس لرزه‌های نامه خاتمی در صحنه سیاسی را بازتاب داد و نوشت: فارغ از واکنش‌های منفی برخی رسانه‌های تندرو که به مخالفت با اقدام خاتمی پرداخته‌اند، حمیدرضا ترقی عضو موتلفه در مخالفت با انتشار نامه خاتمی خطاب به مقام معظم رهبری، گفته است: اصلاح طلبان با مهندسی کردن افکار عمومی جامعه و رسانه‌ای کردن اینگونه نامه‌ها سعی می‌کنند خودشان را بر نظام تحمیل کنند. وی در ادامه نیز خاتمی را از سران فتنه خوانده و مدعی شده این افراد منع قانونی برای انتشار اخبارشان دارند و در ادامه نیز گفته است که اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت و انتخابات آتی، چهره‌هایی چون خاتمی را مطرح می‌سازند. ادعاهایی که ادله مشخصی برای آن وجود ندارد و البته در تقابل با منش جذب حداکثری و نگاه رومندانه است. حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دوران اصلاحات و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون نیز در گفت وگو با جماران با رد واکنش های تند رسانه‌های مخالف اصلاح طلبان می‌گوید: کسی از دامان نظام خارج نشده است که بخواهد بازگردد، بنابراین، نامه مجمع روحانیون مبارز یک نامه نگاری، درون نظام بوده است.

این روزنامه عنوان پایان کار دانشگاه احمدی نژاد را بررسی کرد و نوشت: روز گذشته، وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن پاسخ به سوالاتی درباره دانشگاه ایرانیان موسسه‌ای به این نام را فاقد وجاهت قانونی دانست. کسب مجوز و تلاش برای تاسیس دانشگاه ایرانیان از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشور و چند تن از همراهان او از ابتدای امر تا به حال با حاشیه‌ها و واکنش‌های بسیار از سوی گروه‌های مختلف همراه بود.

روزنامه آرمان عنوان آخرین وضعیت پرونده مهدی و فاطمه هاشمی را انعکاس داد و نوشت: فرزندان آیت ا… هاشمی این روزها درگیر پرونده‌های قضایی خود هستند. روز گذشته محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: تاریخ دادگاه بعدی که یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده‌هاست هنوز به ما اعلام نشده است و ما منتظر اعلام دادگاه هستیم. در حالی که مهدی هاشمی از موکلان علیزاده معتقد است که پرونده‌اش درگیر حواشی سیاسی شده است. علیزاده طباطبایی در خصوص روند رسیدگی به پرونده نیز گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردم جلسات محاکمه به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و ما نمی‌توانیم درباره جزئیات آن اطلاع رسانی کنیم.

این روزنامه به عنوان صعود قهرمانان والیبال به مرحله بعد پرداخت و نوشت: تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم رقابت‌های جهانی به مصاف صربستان رفت و با نتیجه ۳ بر یک این تیم را شکست داد. تیم کشورمان با این پیروزی و به لطف برد ۳ بر ۲ شاگردان ولاسکو مقابل آمریکا راهی مرحله بعدی مسابقات شد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.