نمره ۲۰ ظریف به برجام

عصر جنوب – asrejonoob.ir: محمدجواد ظریف، در پاسخ به سوالی پیرامون روند اجرای برجام گفت: برجام نشان دهنده عزت، مقاومت و استیفای حقوق ملت ایران در برابر کشورهایی که به قلدری و احترام نگذاشتن به حقوق دیگران عادت کرده‌اند، بود.
به گزارش روزنو ، وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از طرفی به غربی‌ها نشان دادیم، هیچ وقت نباید یک ایرانی را تهدید کرد. از این جهت بنده به برجام نمره ۲۰ می‌دهم.
ظریف در مورد میزان بهره‌مندی طرف ایرانی از توافق هسته‌ای اظهارکرد: هیچ توافقی در دنیا صد در صد در راستای تأمین منافع یک طرف تحقق نیافته است، مگر این که شما معاهده‌ای به منظور تسلیم با طرف مقابل امضا کنید. حصول یک توافق در بهترین شرایط ۵۵ – ۴۵، ۶۰ – ۴۰ یا ۵۰ – ۵۰ به سود طرف‌ها خواهد بود.
وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: یک توافق دارای نقاطی بوده که، ممکن است به نفع طرف مقابل باشد، مخصوصا توافقی که جمهوری اسلامی ایران یک طرف آن بوده و شش کشور بزرگ دنیا با قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت در طرف دیگر آن قرار دارند.
ظریف تصریح کرد: با وجود این موضوع، از هر کسی که در دنیا سوال شود توافق برجام به نفع کیست؟ هیچ کس به شما نخواهد گفت که توافق برجام علیه جمهوری اسلامی است. از این جهت باز هم برجام نمره خوبی خواهد گرفت. اما این به معنای نمره خوب آمریکا در اجرای برجام نیست. تقریبا هیچ معاهده‌ای را در دنیا پیدا نخواهید کرد که همه طرف‌ها، مفاد آن را کامل اجرا کرده باشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.