آیت الله حیدری: خطر ترویج افکار تکفیری در خوزستان را لمس می کنم/بحث آموزش باید در کنار پرورش صورت گیرد

عصر جنوب: افکار تکفیری در استان ما که از ۲۰ سال پیش شروع شده و از طرف جریانات ضد انقلاب در حال ترویج است متاسفانه در حال رشد است ، البته رشد این افکار به این معنا نیست که مردم ما مورد اتهام قرار گیرند ، بلکه حساب این افراد منحرف از حساب مردم جداست ، بدنه وتوده مردم استان ما در خط اسلام و انقلاب و ولایت مشخص است ولی این افراد منحرف و خطرناک می توانند موج آفرینی کنند و برروی جامعه تاثیر بد بگذارند.

 

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات استانداری اظهار داشت: در آموزش و پرورش باید دقت شود که بحث آموزش حتما باید در کنار پرورش صورت گیرد ، و آن پرورشی مد نظر است که دینی و معنوی باشد، و این امر هیچگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد و چنانچه مورد غفلت قرار گیرد ما متحمل خسارت های بسیار زیادی خواهیم شد.

امام جمعه اهواز گفت: تقویت بعد اعتقادی و معنوی معلمان و دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد مخصوصا در این شرایطی که فرهنگ های منحط و بدعت آلود و منحرف از طرف بعضی از جریانات خاص مورد ترویج قرار می گیرد که سیبلِ این حرکت های انحرافی ، معلمان و دانش آموزان هستند ، علت اینکه این مرکز سیبل قرار گرفته مشخص است بدلیل جوان بودن این مرکز و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری بیش از حد آن است،در بعضی مناطق مثلا ترویج درویشی گری و عرفان های کاذب ، افکار باستان گرایی  و مخصوصا افکار تکفیری بسیار در حال انجام است.

وی افزود : ترویج افکار تکفیری در خوزستان حدوداً قدمت ۲۰ ساله دارد که قبلا اگر مردم واکنش بعضی از روحانیون را نسبت به این افکار تکفیری می شنیدند حمل بر حساسیت های آخوندی می گذاشتند! ولی اکنون با توجه به شرایطی که در دنیا مطرح است همه ما خطر افکار تکفیری را لمس می کنیم ، مثلا جریانی مانند داعش که اینهمه اغتشاش وخونریزی به راه انداخته است نمونه ای از خطرناک بودن افکار تکفیری است .

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: افکار تکفیری در استان ما که از ۲۰ سال پیش شروع شده و از طرف جریانات ضد انقلاب در حال ترویج است  متاسفانه در حال رشد است ، البته رشد این افکار به این معنا نیست که مردم ما مورد اتهام قرار گیرند  ، بلکه حساب این افراد منحرف از حساب  مردم جداست ، بدنه وتوده مردم استان ما  در خط اسلام و انقلاب و ولایت  مشخص است  ولی این افراد منحرف  و خطرناک می توانند موج آفرینی کنند و برروی جامعه تاثیر بد بگذارند.

دکتر حیدری تصریح کرد: ما باید علل و زمینه های  رشد این  افکارتکفیری را بررسی کنیم ، بعضی از زمینه ها بعد اقتصادی یا سیاسی و مخصوصا بعد فرهنگی دارد  و باید بصورت هماهنگ با همه ابعاد مبارزه شود و اِلا استان ما آبستن حوادث  بسیار خطرناکی در آینده دور و یا بسیار نزدیک خواهد بود. و بنده بعنوان یک طلبه کوچک که حداقل حدود بیست سال در استان  در این زمینه ها فعالیت می کنم  این خطر را لمس می کنم و بعنوان یک هشدار جدی خدمت مسئولین عرض می کنم  که این مطلب را بسیار جدی بگیرند و قبل از آنکه دیر شود  اقدامات لازم را انجام دهند.

این استاد حوزه ودانشگاه گفت: یکی از کارهای مهمی که در راستای مبارزه با افکار تکفیری باید صورت گیرد تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان و معلمان است ، از طریق کمیته همکاری حوزه  و آموزش و پرورش  دو طرح بسیار خوب پیگیری شده ، یکی طرح آموزش ضمن خدمت معلمان است  که دوره های فرهنگ دینی و اعتقادی و ولایی   برگزار شده است و در حدود ۲۰ هزار معلم  تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که تاثیر بسزایی در نگرش و اعتقادات معلمان خوب استان داشته است  .  و طرح دیگر، طرح معراج است  که در بعضی  از شهرستانها و از جمله اهواز اجرا شده در این طرح طلاب فاضل و جوان و مستعد  شناسایی وسازماندهی می شوند  و با هماهنگی آموزش و پرورش در کلاس ها حضور پیدا می کنند و به سوالات  دانش آموزان  پاسخ میدهند و علاوه بر برپایی نماز جماعت  ،  رسماً ساعاتی برای آنها بعنوان کلاس رسمی در نظر گرفته می شود، که این طرحها بسیار موثر واقع شده اند.

آیت الله محسن حیدری تاکید کرد : مسئولین آموزش و پرورش استان بسیاردلسوز و هماهنگ هستند و خواهان فعالیت بیشتر هستند ولی باید همه دستگاها به آنها کمک کنند و علی الخصوص استاندار و فرمانداران با تامین اعتبارات مورد نیاز این عزیزان را یاری کنند. چون آموزش و پرورش به تنهایی نمی توانند هزینه های این طرحها را تامین کند .

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.