از مرگ دلخراش نخلدار خوزستانی تا بی حقوق ماندن “آبفاری ها

عصر جنوب: هادی خوش سیما در ستون ذره بین نوشت:

مرگ دلخراش نخلدارخوزستانی
خرماپزان که تمام می شود فصل برداشت خرما در خوزستان پررونق می شود و نخلداران به جنب و جوش می افتند تا هر چه زودتر محصول خود را به بازار عرضه کنند. نخلداران همچون صخره نوردان ، کمربندی به دور خود می بندند و از تنه درخت بالا می روند و در حالتی آویزان، خوشه های خرما و گاهی هم خارک را جدا می کنند و پایین می فرستند. در این بین ، گاهی حوادثی تلخ و ناگوار اتفاق می افتد که خانواده ای را داغدار و بی سرپرست می کند.
یک خانواده شادگانی نیز از این حوادث بی نصیب نمانده است. پدر این خانواده در زمانی که به بالای درخت رفته بود به دلیل شدت رطوبت و گرما ، سکته و در حالتی آویزان شده از درخت ، فوت می کند و نیم ساعت بعد نیز جسد بی جان وی توسط پسرش به پایین آورده می شود.
هر چند ماهیت برخی مشاغل از جمله نخلداری ، با حوادث گره خورده اما دولت و وزارتخانه کشاورزی نیز باید تمهیداتی بیاندیشد تا کارگران چنین مشاغلی ، کمترین آسیب را ببیند. متاسفانه مشاهده شده که دلالان ، خرمای نخداران خوزستانی را کیلویی هزار تومان می خرند و چند برابر این قیمت در بازار عرضه می کنند. به عبارت دیگر ، سودی که باید به جیب نخلداران خوزستانی برود تا گره گشای مشکلاتش شود به دلیل عدم نظارت ، روانه جیب دلال ها می شود.
گلایه از دید مردانه شورا
دفاع زنانه زیباصالح پور از جایگاه زنان در شورای شهر اهواز باعث شد که دیگر بانوی شورا لب به انتقاد بگشاید و از دید مردانه شورا گلایه کند.
آذر زمان پور به ذره بین گفت که متاسفانه در حال حاضر بالاترین مدیریت بانوان، مدریت مدرسه است و این شایسته زنان توانمند، نخبه و شایسته نیست. وی گفت که مدیریت بانوان در جامعه و شورای شهر، مهم و اساسی است چرا که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهد و نیم دیگر آن نیز توسط آنان تربیت می شوند، بنابراین مهر مادری در کل مردم جامعه وجود دارد، که این مهر و محبت و عشق می تواند در مدیریت آنها تاثیرگذار واقع شود.
عضو شورای شهر این را هم گفت که یک مادر همواره فرزندان خود را به یک چشم می بیند و تفاوتی میان آنها قایل نمی شود، بنابراین این نگاه عادلانه و دلسوزانه در میان سایر افراد زیر مجموعه هم شکل خواهد گرفت.
چندی پیش زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز گفته بود که آقایان شورا به کاندیداتوری زنان برای ریاست روی خوش نشان نمی دهند و می گویند ریاست شورا برای زنان مناسب نیست.
خدری جایگزین صالحی شد
طبق اخبار رسیده به ذره بین، علی خدری به عنوان بخشدار مرکزی مسجدسلیمان انتخاب و معرفی شد. وی متولد سال ۱۳۵۶ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و کارشناس ارشد روابط بین الملل دانشگاه تبریز می باشد. وی در سال ۱۳۹۰ به عنوان رییس اداره سیاسی و اجتماعی و دبیر شورای تأمین در فرمانداری مسجدسلیمان انتخاب و تاکنون در این سمت مشغول فعالیت بود. بیش از این سید مجید صالحی عهده دار این سمت بود.
“آبفاری ها” بی حقوق مانده اند
کارکنان آبفار (آب و فاضلاب روستایی خوزستان) چندین ماه است که بی حقوق مانده اند و همین امر نیز اعتراضاتی را به دنبال داشته است. یکی از کارکنان این شرکت در تماسی به ذره بین گفت : با وجودی که متاهل است و زن و فرزند دارد اما ماه هاست که پولی دریافت نکرده و همین امر نیز موجب شده زندگیم مختل شود.
البته بی پولی این شرکت منحصر به حقوق ها نیست و حتی بر روی پروژه های عمرانی تاثیر گذاشته و اعتبارات آن، به یک سوم کاهش یافته است. در همین زمینه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت که کارکنان این شرکت از سه ماه پیش تاکنون حقوق نگرفته اند. وی این را هم گفت که مجموع حقوقی که باید برای این مدت به نیروها پرداخت شود ۳۰ میلیارد ریال است که امید می رود با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس از این مجموع مبلغی پرداخت شود.
یک تلنگر خبری 
در خبرها آمده است که حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز گفته است: هم اکنون چندین سرویس جاسوسی در خوزستان فعال بوده و هر لحظه و هر دقیقه در تلاش برای به ابتذال کشاندن جوانان شیعی هستند. وی این را هم گفته است که سرویس های جاسوسی موجود در خوزستان، تاکنون بیش از دویست هزار تماس تلفنی با جوانان برقرار کرده اند . به یقین دشمن هیچ گاه از کار دست نمی کشد و از تلاش برای انحراف جوانان دست بر نخواهند داشت.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.