هنگام افطار و سحر کله‌پاچه نخورید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: متخصص طب سنتی گفت: مصرف کله‌پاچه هنگام افطار یا سحر سبب افزایش تشنگی و بیشتر شدن غلظت خون می‌شود، لذا باید از مصرف آن خودداری کرد.

محمد دریایی در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: مصرف کله‌پاچه در ماه مبارک رمضان هنگام سحر و افطار مناسب نیست و بسیاری از مردم تصور می‌کنند این ماده غذایی به دلیل دار بودن املاح و چربی نیاز غذایی آنها را هنگام ماه رمضان تأمین می‌کند، در حالی که این چنین نیست و مصرف این ماده غذایی عوارض زیادی را به همراه دارد.

وی افزود: مصرف آب یخ بعد از خوردن کله‌پاچه به دلیل دلمه شدن چربی عوارض آن را چندین برابر کرده لذا توصیه می‌شود نسبت به مصرف این ماده غذایی خودداری شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه روزه‌داران در صورتی که تمایل به مصرف کله‌پاچه هنگام سحر یا افطار داشتند حداقل باید به مصرف زبان یا پاچه آن بسنده کنند چرا که از این طریق بتوان عوارض آن را کم کرد.

دریایی تصریح کرد: مصرف کله‌پاچه تشنگی را هنگامی که فرد روزه‌دار است چندین برابر کرده چربی و غلظت خون را بیشتر می‌کند و لذا هنگام مصرف باید با مصلحاتی همچون سیر، سرکه سیب و آب لیمو میل شود تا حداقل از این طریق تا حدودی چربی آن در بدن کاهش یابد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.