نرخ باسوادی در دزفول ۹۱.۴ درصد اعلام شد

عصر جنوب: رییس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان دزفول درصد باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این شهرستان را ۹۱.۴ درصد اعلام کرد.
‘ علیرضا شیرین صحرایی’ افزود:برای ریشه کنی بیسوادی در شهرستان دزفول طرحهای مختلفی با همکاری ادارات جهت شناسایی افراد کم سواد و بیسواد اجرا شده است.

وی افزود:با اجرای این طرح ها تاکنون هفت هزار نفر از اولیای دانش آموزان به عنوان افراد کم سواد و بیسواد شناسایی شده که تاکنون سه هزار نفر از آنها تعیین وضعیت شده و بقیه این افراد در حال پالایش هستند.

شیرین صحرایی گفت:اجرای طرح باسوادی والدین دانش آموزان دزفول از اولویت های آموزش و پرورش در امسال می باشد که بزودی آغاز می شود.

وی اظهار داشت:جذب معلولان گروه سنی زیر ۲۰ سال که از تحصیل بازمانده اند و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و کودکان کار که از نعمت تحصیل دور مانده اند و نیز اجرای باسوادی در واحدهای کارگری از دیگر برنامه های نهضت سوادآموزی دزفول در سال جاری می باشد.

رییس نهضت سوادآموزی آموزش وپرورش دزفول تحت پوشش قرار دادن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های نهضت سواداموزی در دزفول دانست.

وی با اشاره به سیاست ها تشویقی در جهت باسوادی گفت:به ازای قبولی سوادآموز در دوره اول سوادآموزی به آموزشیار پنج میلیون و ۳۰۰ میلیون ریال و در دوره انتقال هفت میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت می شود ضمن اینکه در ازای قبولی یک کلاس در دوره تکمیلی نیز مبلغ شش میلیون ریال به آموزشیار پرداخت می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.