عارف:تمام منتخبان لیست امید باید به فراکسیون امید وفادار باشند/قدرت فراکسیون امید در مجلس نمایان خواهد شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس فراکسیون امید مجلس دهم با بیان اینکه اگر قرار است عده‌ای مسیر دیگری را دنبال کنند صادقانه به مردم بگویند،اظهار داشت: ما آگاهانه در انتخابات برای ائتلاف لیست امید هزینه دادیم و کسانی را در این لیست قرار دادیم که باعث قهر بعضی از اصلاح‌طلبان شد.
به گزارش روزنو، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید صبح امروز در نشست شوراهای اصلاح‌طلبان کشور با بیان اینکه شورای اصلاح‌طلبان در استان‌ها نقش محوری در خلق حماسه هفت اسفند داشتند گفت: جوانان نیز در استان‌ها و تهران نقش محوری را در این پیروزی ایفا کردند و خلق این حماسه بخصوص در تهران مسئولیت بزرگی را بر دوش اصلاحات قرار داده است.
وی افزود: ارزیابی عملکرد اصلاح‌طلبان امری مهم و ضروری است و از این رو این برنامه و جلسه تشکیل شده است.
عارف با بیان اینکه جبهه اصلاحات برای اولین بار زیر چتر شورای سیاست‌گذاری قرار گرفت گفت: حفظ انسجام و وحدت خواسته همه اصلاح‌طلبان است.
رئیس فراکسیون امید دهم با بیان اینکه باید ضعف‌ها و قوت‌های خود را در فضایی کارشناسی بررسی کنیم تا راهی برای آینده نشان دهد اظهار داشت: در خرداد ۹۲، پیروزی بزرگی اتفاق افتاد ولی باید این را در نظر داشت که انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را در پیش داریم و همچنین انتخابات شوراهای سال آتی نیازمند برنامه‌ریزی است و از این حیث وقت کم است.
عارف ضمن تشکر از مردم به خاطر نگاه به لیست امید گفت: این پیروزی با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب صورت گرفت و لازم است هم از ایشان و هم از دولت و نیروهای نظامی و امنیتی تشکر کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه عقلانیت،‌ امید و تدبیر در خرداد ۹۲ به پیروزی رسید گفت: مطالبه مردم از نخبگانشان در ادامه این مسیر است و باید بدانیم که پاسخگوی مردم هستیم.
عارف با بیان اینکه بر این باوریم ۸ سال دولت گذشته قابل دوام نبود گفت: مسیر انقلاب، مسیری متفاوت از آن چیزی بود که در این ۸ سال طی شد.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات اسفند ۹۴ بعد از خرداد ۹۲ در دستور کار اصلاحات قرار گرفت و در این مدت اصلا‌ح‌طلبان راهبردهای خود را مطرح کردند.
عارف با تشریح اولویت‌های  اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اولویت منافع ملی در کنار منافع حزبی در دستور کار قرار گرفت و به طور عمده از منافع حزبی گذشت شد.
وی افزود: همچنین توجه به نقطه‌نظرات اصلاح‌طلبان در سطح کشور در اولویت دیگر اصلاح‌طلبان برای میل به پیروزی قرار گرفت.
عارف با تاکید بر اینکه ائتلاف امید در گام دوم موفق شد گفت: ولی اسفند ۹۴ ادامه خرداد ۹۲ بود و بار سنگینی بر دوش ما برای ادامه مسیر وجود دارد.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه علی‌رغم برخی برخوردهای غیرقانونی تحمل کردیم و مبنا را ارامش و امید قرار دادیم گفت: شعار ما نمی‌توانست جز رونق اقتصادی باشد و برای عملیاتی کردن آن میثاق بسته‌ایم که اگر پیروز شویم این تعهد ما به مردم است.
وی افزود: باید به این نکته توجه کنیم خیلی‌ها به خاطر برنامه به ما رای دادند و پیروزی ما برنامه‌ای بود؛ نگاه گفتمانی، نگاهی برنامه‌ای است و به همین دلیل یک لیست به طور کامل رای آورد.
رئیس فراکسیون امید در همین زمینه افزود: نمی‌توانیم بعد از این پیروزی اینطور فکر کنیم که برای انتخابات آتی خدا بزرگ است و باید بدانیم که مردم مطالبه خواهند کرد.
وی با خطاب قرار دادن منتخبین اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: خواهشم این است که بر تعهد خود وفادار بمانید و بدانید که سرمایه نظام جمهوری اسلامی و ما اصلاح‌طلبان حضور مردم است.
عارف ادامه داد: نباید دوم خرداد ۷۶ را به سوم تیر ۸۴ تبدیل می‌کردیم و باید این را بدانیم که گام دوم قابل استمرار است و باید برای گام سوم خود که همان سوم خرداد آینده است خود را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه مسیر اصلاحات مسیر حاکمیت و آرمان‌های انقلاب است گفت: خود را از بدنه انقلاب می‌دانیم و اصلاحات در تمام صحنه‌های سیاسی در خط مقدم انقلاب بوده است.
رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به اینکه بحث‌هایی به گوش می‌رسد که ائتلاف امید تا در مجلس بوده است گفت: اتفاقا بعد از درب مجلس کار ائتلاف امید شروع می‌شود و در ورود به مجلس باید ائتلاف امید را تکرار کنیم.
عارف با بیان اینکه بدانید که عمل به تعهد ما از شنبه ۸ خرداد شروع می‌شود گفت: همه باید به فراکسیون و نظر جمع تعهد داشته باشند.
وی با بیان اینکه بحث‌هایی از ایجاد فراکسیون‌های دیگر به گوش می‌رسد گفت: به عنوان عضوی از فراکسیون امید تعجب می‌کنم و باید بگویم همه منتخبین لیست امید وفادار به لیست بمانند چون باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم افزود: اقتصاد و معیشت اولویت ما است و برای حل آن نیازمند فراکسیون قوی هستیم.
وی با بیان اینکه اگر نتوانیم در مجلس فراکسیون مقتدری داشته باشیم پس می‌خواهیم چه کار کنیم گفت: ما آگاهانه در انتخابات برای لیست امید هزینه دادیم و کسانی را در لیست قرار دادیم که باعث قهر برخی از اصلاح‌طلبان شد.
عارف با بیان اینکه این ائتلاف به سختی تشکیل شده است گفت: عده‌ای اگر می‌خواهند از این تعهدشان عدول کنند با صراحت با مردم صحبت کنند. این عده بدانند که مسیر تمام نشده و ما به اتحاد نیاز داریم.
وی با بیان اینکه برنامه سوم دولت اصلاحات بهترین عملکرد را در دوران پس از انقلاب داشت گفت: چرا نمی‌خواهید از این ظرفیت استفاده نکنید و در قدرت نمانید.
عارف با اشاره به آمارهای منتشر شده توسط رسانه‌ها مبنی بر عدم اکثریت فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: بعضی‌ها چقدر خوشحال‌اند و عددسازی می‌کنند. ما عددسازی نکرده‌ایم و هیچ وقت برای رسیدن به قدرت از اخلاق عدول نکرده‌ایم.
وی افزود: رقبا روز اول و دوم مجلس قدرت فراکسیون امید را خواهند دید و همه منتخبین لیست امید به تعهدات خود پایدار بمانند و حفظ اتحاد را برنامه خود قرار دهند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.