پیشنهاد شهروند ماهشهری به شهردار بندر ماهشهر در خصوص پارک فردوس

عصر جنوب: یکی از شهروندان بندر ماهشهر پیشنهادی را در خصوص تجهیزات ورزشی موجود در پارک فردوس ماهشهر به عصر جنوب ارسال کرده، که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

موضوع: پیشنهاد به شهرداری در درخصوص تجهیزات ورزشی موجود در پارک فردوس ماهشهر

– شهـردار محتـرم شهـرستـان بنـدر ماهشهـر
– با عرض سلام و احترام
درخصوص تجهیزات ورزشی موجود در پارک فردوس واقع در کوی آزادگان مطالب و پیشنهاداتی به شرح ذیل جهت استحضار حضورتان ایفاد می گردد.
۱- از آنجا که در پارک دو محل جداگانه برای ورزش آقایان و خانمها در نظر گرفته شده ولی محلها اختصاصی نمیباشد  در بیشتر مواقع خانمها و آقایان بصورت ادغام  و در کنار هم ورزش میکنند که این مسأله باعث معذب بودن آقایان میباشد . لذا به منظور حل مشکل پیشنهاد میگردد با نصب تابلو “مخصوص آقایان ” و  “مخصوص بانوان ” محلهای ورزشی موجود اختصاصی شود.
۲- با توجه به اینکه یکی از مکانهایی که در آن تجهیزات ورزشی نصب شده در کنار پارک کودک میباشد پیشنهاد میگردد تا این مکان با نصب تابلو ؛اختصاصی خانمها گردد تا خانمها بتوانند در کنار کودکان ؛ خود نیز به ورزش بپردازند.
۳- از آنجا که در همان پارک زمین ورزش فوتبال موجود میباشد و بدلیل نبود رختکن آقایان در همان محل اقدام به تعویض لباس مینمایند به منظور آسایش خانمها  پیشنهاد میگردد تا تجهیزات ورزشی که در کنار زمین فوتبال میباشد را با نصب تابلو برای آقایان اختصاصی گردد.
۴- با توجه به اینکه زمین ورزشی موجود در پارک متعلق به شهرداری بوده و در اختیار پیمانکار میباشد و پیمانکار نیز از هر گروه ورزشی مبلغی پول دریافت میکند که احتمالا قسمتی از این پول باید صرف نگهداری و مرمت زمین و تجهیزات موجود شود متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص از طرف پیمانکار صورت نمیگیرد و چمن و فنس کشی اطراف آن متاسفانه رو به خرابی  میباشد که ضرورت دارد در این خصوص اقدامات نظارتی بیشتری صورت پذیرد.
۵- از آنجا که در سالهای اخیر شاهد این مسأله خوشایند و میمون هستیم که در شهری با عقاید سنتی ؛ مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان اقدام به ورزش و پیاده روی در پارک مینمایند (سالهای قبلتر شاهد این موضوع نبوده ایم) لذا به منظور تشویق بیشتر مردم به این امر مهم که سلامتی عمومی جامعه را در پی خواهد داشت ضروری است تا نسبت به نصب بیشتر تجهیزات ورزشی و رسیدگی بیشتر به فضای سبز موجود و و تغییر ارگونومی محیط (ایجاد سطوح هموار و بدون پستی و بلندی) با توجه به پیاده روی سالمندان و همچنین روشنایی بیشتر اقدامات مقتضی بعمل آید.
۶- از آنجا که خوشبختانه علیرغم هوای گرم و شرجی که اقتضای موقعیت جغرافیایی شهر میباشد شاهد حضور خانواده ها در پارک میباشیم که باعث نشاط عمومی میگردد. ولی متاسفانه گاها شاهد حضور جوانان قلیان بدست در محل پارک میباشیم که ضروری بنظر میرسد تا نیروی محترم انتظامی به منظور بالابردن سطح امنیت برای حضور خانواده ها در این مکان تفریحی و ورزشی حضور مؤثرتری داشته باشد.
۷-  امیدوارم که ضمن برسی موارد فوق و انجام موارد پیشنهادی در جهت ارتقای ورزش عمومی و ارتقاء سلامت عمومی جامعه گامی مؤثر برداریم  و پیشنهادات فوق سبب نشود که مکانهای ورزشی فوق چنان محصور و پوشیده گردد که امکان ورزش در آنها میسر نگردد .

اینجانب آمادگی خود را اعلام میدارم تا ضمن دعوت از شهردار محترم به حضور در محل و بازدیداز آنجا ، خود شخصا و حضورا توضیحات لازم را به اطلاع مبارکشان برسانم.

با تشکر و احترام فراوان
محمـدعلی شـریفی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.