هدف بعدی داعش لندن است؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: گروه تروریستی – تکفیری داعش با انتشار فیلمی به لندن هشدار داد که هدف بعدی حملات تروریستی خواهد بود که به اندازه قتل عام تروریستی پاریس مهلک خواهد بود.

به گزارش روزنامه اکسپرس چاپ لندن، در این فیلم تصاویر گرافیکی نشان داده می شود که در آنها ساختمان پارلمان انگلیس و برج ایفل فرانسه فرو می ریزند.

راوی این فیلم هشدار می دهد: ‘اگر دیروز نوبت پاریس بود فردا نوبت لندن، برلین یا رم خواهد بود. کشورهای صلیبی این پیام خطاب به شماست. بدانید که گزینه های شما اندک است، به اسلام بپیوندید، آن را به رسمیت بشناسید یا جنگ را متوقف کنید.’

در این فیلم که از سوی گروه رسانه ای موسوم به الوعد وابسته به داعش منتشر شده است بویژه به حملات چند سال گذشته در نیویورک، بروکسل و پاریس اشاره شده است.

راوی به زبان انگلیسی و با لهجه غلیظ عربی بیان می کند که جنگجویان داعش که بمب گذاری های انتحاری و تیراندازی ها در پاریس را انجام دادند «کفار» را بطور کامل نابود نکرده اند.

در این فیلم همچنین هشدار داده می شود که حملات به پاریس صرفا پیامی به کشورهای مسیحی بوده است.

روزنامه اکسپرس لندن که از محتویات این فیلم منسوب به داعش گزارش داده از انتشار خود فیلم خودداری کرده است.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته هشدار داد داعش علاقه مند به استفاده از «هر گونه ماده ای که در دست دارد برای حمله به غرب است.»

منابع انگلیسی به تازگی گزارش داده بودند «سلول های خفته» داعش متعاقب حملات بمب گذاری مرگبار بروکسل در حال برنامه ریزی برای انجام دادن بیش از ۲۰ حمله تروریستی در خیابان های انگلیس هستند.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: مقام های دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس«ام آی ۵» بر این باورند که بیش از ۵۰ تن از میان ۴۵۰ افراط گرایی که هم اینک در انگلیس زندگی می کنند، احتمالا درگیر این توطئه های تروریستی هستند.

در روز ۲۲ مارس سال ۲۰۱۶ (۳ فروردین ۱۳۹۵) سه انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک رخ داد که دو انفجار آن در فرودگاه بروکسل و دیگری در ایستگاه مترو بود. در این انفجارها ۳۵ نفر کشته و بیش از ۱۳۰ نفر زخمی شدند.

این حملات، مرگبارترین اقدام تروریستی در خاک بلژیک بود. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.