مرعشی: اصلاح طلبان ۴۵ کرسی را در مرحله دوم انتخابات کسب خواهند کرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سخنگوی حزب کارگزاران با طرح این ادعا که ما در مرحله اول انتخابات ۱۲۴ کرسی مجلس دهم را کسب کرده‌ایم، گفت: احتمال می‌دهیم که ۴۵ کرسی را در مرحله دوم به دست بیاوریم.

حسین مرعشی در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول مجلس دهم و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان که صبح امروز در تالار همایش کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل موضوع شکل‌گیری ائتلاف فراگیر و ادامه پیروزی‌ ملت ایران در سال ۹۲ کلید خورد، ابتدا در بین اصلاح‌طلبان با توجه به وجود گروه‌های چند ده‌گانه، این مباحث پیگیری شد و با پیشنهاداتی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خاتمی دادند و مساعدت آقای عارف، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان متشکل از همه احزاب‌ و شخصیت‌های اصلاح‌طلب شکل گرفت.

وی افزود: پس از رد‌ صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات، بر اساس تجربه بازی در زمین محدود که در سال ۹۲ داشتیم، تصمیم قاطع ائتلاف، ادامه حضور در انتخابات بود.

مرعشی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های مختلفی که از بررسی تعیین صلاحیت‌های کاندیداهای رد صلاحیت شده مطرح اصلاحات انجام شد، خیلی زود محرز شد که تائید صلاحیتی پس از اعلام اعتراض‌ها و رسیدگی مجدد نخواهیم داشت؛ سپس ائتلاف به جذب و سازماندهی دیگر شخصیت‌ها همت کرد.

سخنگوی حزب کارگزاران تصریح کرد: این هماهنگی در سراسر کشور شکل گرفت و در تهران ۱۲۰ نفر برای حضور در ائتلاف اعلام آمادگی کردند و ما در جلسات خود توانستیم به ۳۵ نفر برسیم. در گام بعدی با حزب اعتدال و توسعه که حزب نزدیک به دولت است، وارد گفتگو شدیم و بعد از چهار جلسه توانستیم به لیست ۳۰ نفره ائتلاف در تهران برسیم. در انتخابات ۷ اسفند یک بلوغ سیاسی در تهران اتفاق افتاد؛ مردم در این انتخابات به بسته‌های سیاسی و جناح‌های سیاسی اعتماد کردند.

مرعشی در پایان گفت: امیدواریم ائتلاف امید یک فراکسیون اکثریت را در مجلس دهم داشته باشد، چرا که مردم منتظر هستند که منتخبان آنها وارد میدان شده و دولت را در بحران‌های موجود کمک کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.