رییس پدافند غیرعامل کشور: امکان حمله سایبری به تاسیسات هسته ای کشور وجود ندارد

عصر جنوب: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:برای زیرساخت های خود در زمینه انرژی هسته ای بازدارندگی ایجاد کرده ایم؛ با این شرایط امکان حمله سایبری به تاسیسات هسته ای کشور وجود ندارد.

سردار ‘غلامرضا جلالی’ روز چهارشنبه در حاشیه همایش تخصصی پدافند غیر عامل در اهواز با رویکرد تهدید شناسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخشی زیادی از تاسیسات هسته ای کشور هم اینک به طور کامل ایمن شده و ایمنی آنها را در کلام اوباما می توان دنبال کرد که گفته نمی تواند کاری کند و اگر می توانست حتما انجام می داد.

وی افزود: بنابراین به سمت اقدام هایی شبیه خرابکاری صنعتی و فروش اقلام صنعتی معیوب و دست کاری شده از طریق واسطه ها رفته است.

جلالی گفت: در تاسیسات هسته ای اقدام های زیربنایی و اساسی انجام شده و مراقبت می کنیم که هیچ کدام آسیب نبیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در چارچوب چشم انداز ۲۰ساله کشور دنبال این هستیم که رتبه نخست پدافند غیر عامل را در منطقه برای پاسخگوی به تهدید در تراز بین المللی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که تهدیدات ما بین المللی است بنابراین در تهدیدات زیستی و سایبری تهدیدات کشورهای پیشرفته را مفروض دانسته و تلاش است زیرساخت های حیاتی و حساس بطور کامل آسیب ناپذیر شود.

جلالی در عین حال گفت: رویکرد یک پدافند تخصصی را در حوزه های تخصصی دنبال می کنیم و ساز و کار لازم برای این که بتوان در برابر هر تهدید تخصصی دفاع تخصصی داشته باشیم دنبال می شود.

وی توضیح داد: بر این اساس تهدیدات سایبری متمرکز بر قرارگاه پدافند سایبری و با اولویت ساز و کارهای جدی و دقیق دنبال می شود.

جلالی گفت: تهدیدات زیستی را هم با قرارگاه پدافند زیستی هماهنگ کرده و کارهای منسجم و دقیقی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: همچنین در تاسیسات زیربنایی اولویت با آموزش و فرهنگ سازی است.

*ظرفیت اجرایی برای پدافند فناورانه در کشور وجود دارد

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین در همایش تخصصی پدافند غیر عامل با رویکرد تهدید شناسی گفت: ظرفیت اجرایی و تکنولوژی لازم برای پدافند فناورانه در کشور وجود دارد.

جلالی افزود: امروزه جنگ سایبری بخشی از جنگ نظامی بوده و بخش زیادی از مواضع نظامی از طریق این جنگ قابل انهدام است.

وی گفت:در پدافند غیر عامل باید کاری کرد که در صورت تحقق تهدید ،کشور در هیچ شرایط آسیب نبیند و روی پای خود بایستد.

وی افزود: حکومتی که نتواند نیازهای مردمش را تامین کند در عمل از بین رفته است.

وی گفت: امروز آب به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور باید همواره تامین باشد.

جلالی در ادامه از ایجاد ۱۱رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکترا در زمینه پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: در پنج سال اخیر یک هزار و ۲۰۰دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان هم در این همایش گفت: نظیر پیوندی که بین خوزستان با پدافند غیر عامل وجود دارد در هیچ جای کشور نیست.

‘قدرت ا… دهقان’ افزود: خوزستان مرکز تامین انرژی و ثروت کشور بوده و در بخش کشاورزی هم یکی از قطب های غیرقابل تردید به حساب می آید.

وی ادامه داد: به دلیل این مزیت ها و هم مرز بودن با کشور بحران زده عراق همه اینها نشان می دهد که باید خوزستان را به نقطه ای استراتژیک در کشور تبدیل کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.