تقویت و فعال کردن تعاونی‌های غیرفعال آبادان در دستور کار است

عصر جنوب: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان گفت: تقویت و فعال کردن تعاونی‌های غیرفعال شهرستان که تعداد آنها کم هم نیست، در دستور کار جدی این اداره قرار گرفته است.

علی‌سینا اسدی اظهار داشت: تقویت و فعال کردن تعاونی‌های غیرفعال شهرستان که متاسفانه تعداد آنها کم هم نیست و در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از چرخه تولید، اشتغال و کارآفرینی خارج شده در دستور کار جدی این اداره قرار گرفته است.

وی افزود: این برنامه در قالب سند چشم‌انداز از تعاونی‌ها هم در شهرستان و هم در استان در حال برنامه‌ریزی شده تا مشکلات تعاونی‌ها که ممکن است در بخش مدیریت یا بخش ساختاری یا نوع فعالیت و یا مشکلات اداری و مالی آنها باشد، بررسی و برطرف شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان تصریح کرد: در بخش مسکن مهر نیز باید با هماهنگی هم دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و هم دستگاه‌های مرتبط و همچنین با حمایت فرماندار و مطابق فرمایش معظم رهبری هر چه سریع‌تر مشکلات تعاونی‌ها بررسی و برطرف شود.

اسدی عنوان کرد: مطمئنا رفع مشکل تعاونی‌های مسکن مهر خدمت بزرگی به طبقه آسیب‌پذیر جامعه و فاقد مسکن است.

وی حمایت جدی از تعاونی‌های فعال شهرستان به منظور حفظ اشتغال و کارآفرینی و در حقیقت توزیع عادلانه ثروت در بین اقشار مختلف است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان با اشاره به تعداد تعاونی‌های مسکن این شهرستان گفت: تعداد ۴۲ تعاونی با ۵ هزار و ۲۷۸ عضو در این شهرستان فعالیت می‌کند که تاکنون ۱۶۲ واحد را تحویل اعضا داده است.

این مسئول اضافه کرد: تعداد واحدهای آماده تحویل مسکن مهر شهرستان نیز ۵۲۴ واحد بوده و ۴ هزار و ۴۳۰ واحد مسکن مهر نیز در حال ساخت است.

اسدی اذعان داشت: تعداد کل تعاونی‌های فعال در سایر بخش‌ها از جمله خدماتی، توزیعی، شیلات، صیادی، تعاونی مرزداران و غیره ۴۰۰ تعاونی بوده و تعداد اعضای فعال نیز ۸ هزار و ۶۰۰ عضو است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.