گردشگری در «کره شمالی» با قوانین عجیب!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رهبر جوان کره شمالی قصد دارد کشورش را به یکی از مقاصد گردشگری در سطح جهان تبدیل کند. کیم جونگ اون تورهای روزانه‌ای را برای جذب گردشگر بیشتر در نظر گرفته و هزینه ورود هر نفر به کره شمالی را ۱۰۷ یورو تعیین کرده است.
به گزارش فرادید به نقل از میرر، کیم جونگ اون تمایل دارد تا کشورش گردشگران بیشتری را جذب کند. او یک مرکز اطلاعات گردشگری با هزینه ۹ میلیون یورو ساخته تا از گردشگران به محض ورود به کره شمالی با رقص سنتی، نمایش آثار هنری و همچنین غذاهای محلی پذیرایی شود.
با این حال اما برخی از دستورالعمل‌های موجود که عمدتا به گردشگران چینی ارائه می‌شود، کمتر شباهتی به پیام خوشامدگویی دارد! گردشگران چینی اغلب از مرز داندونگ عبور کرده و به شهر سینوئیجو کره شمالی می‌روند.
در این دستورالعمل آمده که گردشگران نباید ته سیگار خود را روی زمین بیندازند؛ بر روی زمین آشغال بریزند و یا حتی تف کنند؛ هیچ کس نباید عبارات توهین آمیز نسبت به مقامات کره شمالی به کار برد؛ و همچنین کسی نباید سر زده وارد خانه ساکنین محلی شود.
گردشگران همچنین حق عکاسی از «افراد فقیر» را نداشته و نباید با مسئولان با بی‌احترامی برخورد کنند.
هیچ گردشگری این حق را ندارد که روزنامه‌ای حاوی اطلاعات پیرامون «جهان بیرون» را همراه خود به داخل کره شمالی بیاورد. گردشگران همچنین نمی‌توانند لپ تاپ، کارت حافظه و گوشی تلفن همراه با خود به کره شمالی بیاورند. گردشگران همچنین از مصرف مشروبات الکلی و استفاده از دوربین شکارى‌ در طول سفر روزانه منع شده‌اند.

سالانه ۱۰۰ هزار گردشگر وارد کره شمالی می‌شود.
سالانه یکصد هزار گردشگر وارد کره شمالی می‌شوند که گردشگران چینی سهم بزرگی از آن را تشکیل می‌دهند. گفتنی است اغلب گردشگران در قالب تورهای ویژه به کره شمالی سفر می‌کنند.
کیم جونگ اون، رهبر ۳۳ ساله کره شمالی، بسیار تمایل دارد تا از طریق برگزاری تورهای روزانه درآمد دولتش را بیشتر کند. در این تورها، حداقل بررسی‌های امنیتی در مرز صورت می‌گیرد. رهبر جوان کره شمالی اخیرا به دلیل ارسال ماهواره به فضا جنجال‌های زیادی را به پا کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.