تصمیم AFC درباره مناقشه ایران و عربستان + جزئیات

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پس از دو روز جلسه با حضور مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و نمایندگان ایران، عربستان و امارات، AFC تصمیم گرفت به منظور بررسی بیشتر درخواست این دو کشور عربی برای برگزاری دیدار نمایندگان این کشورها با تیم‌های ایرانی زمان بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان را تغییر دهد. البته تغییری در برنامه دیدارهای نمایندگان ایران و امارات ایجاد نشده است.

کمیته مسابقه‌های AFC قرار است در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ (۲۵ اسفند ۹۴) تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد. اگر تا آن زمان مناقشه بین ایران و عربستان به شرایط عادی برنگشت، تمامی بازی‌های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور ثالث برگزار می‌شود.

در دومین روز این نشست در دوحه قطر، کمیته برگزاری مسابقه‌های AFC شرایط بین فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و امارات را مورد بررسی قرار داد. امارات خواسته بود محل برگزاری بازی تیم‌های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی در جایی به غیر از این دو کشور برگزار شود. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این درخواست گفته بود از AFC انتظار دارد مشکلات سیاسی را در فوتبال دخالت ندهد.

از فدراسیون فوتبال ایران در ادامه خواسته شده که امنیت تمامی تیم‌های اماراتی که به ایران سفر می‌کنند را تامین کند. AFC نیز در این زمینه بر چگونگی انجام این کار نظارت دقیقی خواهد داشت و ماموران امنیتی ویژه‌ای را برای این بازی انتخاب خواهد کرد.

این تصمیم اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایطی اجرایی می‌شود که در جلسه این هفته هیات اجرایی AFC این تصمیم به تایید برسد.

برنامه جدید AFC در صورت تایید کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شرح است:

گروه A

زمان بازی هفته نخست و هفته ششم تغییر کرد. بدین ترتیب سپاهان که قرار است با برنده پلی‌آف تیم‌هایی از عربستان سعودی و اردن دیدار کند در هفته پنجم به مصاف این تیم خواهد رفت.

گروه B

زمان بازی هفته دوم و هفته پنجم تغییر کرد. بدین ترتیب ذوب آهن با النصر در هفته پنجم مسابقه‌ها در ایران بازی خواهد کرد و در هفته ششم نیز این بازی در خاک عربستان برگزار می‌شود.

گروه C

جای بازی هفته نخست و هفته ششم تغییر کرد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم با الهلال عربستان بازی می‌کند و در هفته ششم نیز این بازی در ایران برگزار خواهد شد.

گروه D

زمان بازی‌های هفته دوم و پنجم تغییر کرد. بدین ترتیب پلی‌آفی که قرار است بین تیم‌های ایرانی و قطری برگزار شود، با الاهلی عربستان در هفته پنجم در خاک ایران یا قطر و عربستان سعودی در روز ششم بازی خواهند کرد.

AFC به کمیته برگزاری این مسابقه‌ها چیزی حدود یک ماه فرصت خواهد داد تا پیش از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۶ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.