آمادگی شهرداری آبادان برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

عصر جنوب: شهردار آبادان از آمادگی شهرداری برای کمک به تامین نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت مقطع ابتدایی خبر داد.

محمودرضا شیرازی عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: این اقدام در راستای انجام وظایف اجتماعی شهرداری و کمک به بهبود و ارتقای سطح کیفی آموزش دانش آموزان، توسط شهرداری و با موافقت شورای اسلامی شهر انجام می‌شود.

وی از بهسازی، پاکسازی، کاشت نهال، شعارنویسی فرهنگی بر دیوار مدارس، خط کشی تقاطع‌ها و معابر منتهی به مدارس، انجام اصلاحات ترافیکی و نصب دو دستگاه پل عابر پیاده به عنوان دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری در راستای کمک به تسهیل امور مرتبط با دانش آموزان نام برد.

*فعال‌سازی ۱۰ شرکت تاکسیرانی تحت عنوان سرویس مدارس

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از فعال‌سازی ۱۰ شرکت تاکسیرانی تحت عنوان سرویس مدارس خبر داد و گفت: با هماهنگی‌ها و توافقات صورت گرفته، هزینه سرویس‌های مذکور با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

شیرازی افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی رانندگان سرویس‌های مذکور، مراتب از طریق مدیران مدارس و سازمان تاکسیرانی آبادان قابل پیگیری است.

*افزودن ۴۵ دستگاه اتوبوس به نوبت صبح

شهردار آبادان با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۰ دستگاه اتوبوس روزانه، کار جابه‌جایی شهروندان در نقاط مختلف شهری را به انجام می‌رساند اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس ۴۵ دستگاه اتوبوس به نوبت صبح  افزوده می‌شود.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان با بیان اینکه این اقدام در راستای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان و کمک به تردد آسان و سریع آنها  انجام می‌گیرد، یادآور شد: در زمان حاضر کار بهسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس فرسوده (از صفر تا ۱۰۰) را آغاز کرده‌ایم.

به گفته شیرازی در صورت اعلام نیاز آموزش و پرورش و یا رؤسای دانشگاه‌ها به داشتن سرویس‌های اختصاصی برای واحدهای خود، آمادگی برای انجام این کار وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.