بازگشت حدود ۳۵۰ هزار زائر ایرانی از عراق به ایران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت حدود ۳۵۰ هزار نفر از زائران ایرانی که به مناسبت اربعین حسینی به عتبات عالیات عراق سفر کرده بودند به کشور خبر داد.
سعید اوحدی به پیاده‌روی مشترک با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته پس از بازدید از مرز شلمچه از طریق فرودگاه آبادان به نجف اشرف رفتیم و در راهپیمایی مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شرکت کردیم.

وی ادامه داد: در این راهپیمایی تا حدود ۲۰ کیلومتری مسیر نجف به کربلا را پیش رفتیم و نماز ظهر را نیز در موکب امام رضا(ع) که یکی ازبزرگترین موکب‌های خیرین ایرانی در عراق محسوب می‌شود برپاکردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به زائران ایرانی توصیه کرد: اولا بازگشت خود از عراق را مدیریت کنند و برای بازگشت به کشور عجله نداشته باشند چرا که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موکب‌های ایرانی در داخل عراق تا ۵ روز پس از اربعین همچنان به زائران ایرانی خدمت رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از زائران ایرانی تقاضا داریم مرز مهران که از تراکم جمعیت برخوردار است مرزهای شلمچه و چزابه را انتخاب کنند زیرا در این مرزها ضمن فراهم شدن امکانات لازم ترافیک روان است.

به گفته اوحدی در روزهای گذشته با استقرار ۴۵۰ دستگاه کامیون لبه‌دار عملیات حمل و نقل زائران به خوبی در داخل خاک عراق انجام شد و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی اتوبوس زائران ایرانی را از مرز مهران تا سه راه کوت منتقل کرده و پس از آن وسایل حمل و نقل عراقی عملیات حمل نقل زائران را برعهده می‌گرفتند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به نارضایتی‌های پیش آمده از قصد عده‌ای از افراد برای تردد بدون ویزا به خاک عراق گفت: دو دولت ایران و عراق با همدیگر تفاهم کرده بودندعملیات ورود زائران ایرانی به خاک عراق طبق ضوابط این کشور و با ویزا انجام شود و روزی که تعدادی از زائران ایرانی با حضور در پایانه مرزی مهران قصد ورود بدون ویزا به خاک عراق را داشتند، عملیات صدور ویزا از سوی دولت عراق به روز شده بود اما زحمات صورت گرفته توسط عده‌ای با این اقدامات زیر سوال می‌رود.

اوحدی اضافه کرد: البته هرچند دولت عراق علاوه بر ۴ کنسولگری ۱۱ دفتر نیز در استانهای مختلف برای صدور ویزا اختصاص داد اما این کار قدری دیر انجام شد که می‌توان برای سالهای آینده این روند را زودتر در دستور کار قرار داد تا حداقل قبل از اربعین کنسولگری عراق روند صدور ویزا را آغاز کند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.