برنامه‌های راهبردی شورای سلامت آبادان تهیه و تدوین می‌شود

عصر جنوب: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی شورای سلامت شهر خبر داد.

مرتضی جعفری cامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی شورای سلامت این شهر خبر داد و اظهار کرد: برای این منظور، تمام اداره‌ها عضو شورای سلامت باید برنامه‌های راهبردی خود را در حوزه سلامت و بهداشت تبیین و دبیرخانه شورای سلامت واقع در دانشکده علوم پزشکی آبادان ارسال کنند.

وی افزود: درصدد هستیم تا با تبیین نقشه راه و تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی، به صورت هدفمند و مشخصی حرکت شورای سلامت را تعیین و راهبری کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه موضوع سلامت و بهداشت مردم مقوله بسیار حساس و قابل پیگیری از سوی مراجع مرتبط است تصریح کرد: هیچ بهانه‌ای برای انجام ندادن وظایفی که برای دستگاه‌های اجرایی شهر، اداره‌ها و شرکت‌ها در شورای سلامت تعیین و تکلیف می‌شود، وجود ندارد.

جعفری تصریح کرد: پس از جمع آوری برنامه‌های راهبردی ارسالی از سوی دستگاه‌های عضو شورای سلامت، این برنامه‌ها در قالب یک کتابچه تهیه و تدوین شده و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تامین آب شرب بهداشتی و دقت نظر بر روی میزان کلر باقی مانده در آب از سوی اداره آبفا تاکید کرد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه دولت اعتبارات حوزه سلامت، بهداشت و پرداخت دستمزد پزشکان را افزایش داده است یادآور شد: این مسئله علاوه بر کاهش مشکلات بهداشتی در سطح شهرستان، میزان رضایتمندی و تمایل پزشکان برای حضور و کار در مناطق محروم را افزایش داده است.

به گفته جعفری، کار سرشماری حاشیه شهر به لحاظ  خدمات ارائه شده و همچنین کاستی‌ها و بیمه روستایی به انجام رسیده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.