مشکلات بهداشتی کانال کنار پلیت آبادان رفع شود

عصر جنوب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان خواستار رفع هر چه سریع‌تر مشکلات زیست محیطی و بهداشتی کانال کنار پلیت از سوی پالایشگاه، آبفا و شهرداری شد.

سید احمد موسوی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با بیان اینکه مشکلات بهداشتی کانال کنار پلیت آبادان رفع شود، اظهار داشت: متاسفانه عدم اقدام به وظایف محوله برخی دستگاه‌های دست‌اندرکار در این زمینه مشکلات زیادی را به لحاظ زیست محیطی برای ساکنان آن منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۶ لوله خروجی پالایشگاه آبادان که برخی فاضلاب و برخی دیگر پساب صنعتی هستند به این کانال می‌ریزد که باید هر چه سریع‌تر این موضوع از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و رفع شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اضافه کرد: در نشستی که با مسئولان پالایشگاه داشتیم قرار شد تا بر اساس مهلت تعیین شده دو هفته‌ای تمام لوله‌های خروجی یاد شده قطع شوند که متاسفانه هنوز این کار به به انجام نرسیده است.

موسوی‌آزاد از تخلیه فاضلاب برخی منازل در این کانال به عنوان دیگر مشکلات موجود در این بخش نام برد و تصریح کرد: حدود ۸۰ منزل واقع در نزدیکی این کانال اقدام به تخلیه فاضلاب منازل خود توسط کانال‌های فرعی که خود ایجاد و آنها را به کانال یاد شده وصل کرده، می‌کنند که این خود معضلی بزرگ به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: قرار بود تا اداره امور آبفا آبادان هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی و رفع این مشکل اقدام کند که متاسفانه تاکنون هیچ کارکرد اساسی از سوی این اداره صورت نگرفته است.

این مسئول گفت: از آنجایی ‌که رهاسازی فاضلاب در محل زندگی مردم و در فضای باز بیشترین مشکل بهداشتی را به‌دنبال دارد پس نباید از ورود فاضلاب به این کانال‌ها جلوگیری کینم.

موسوی‌آزاد افزود: متاسفانه رهاسازی فاضلاب در کانال‌های رو باز به شکل یک عادت غیرمجاز و غیربهداشتی در آبادان در آمده که باید با این مسئله به طور جدی برخورد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اضافه کرد: وجود نیزارهای اطراف این کانال سبب شده تا مردم و به ویژه رهگذران این محل را برای رها کردن زباله‌هایشان در این کانال انتخاب کنند.

وی از شهرداری آبادان خواست تا هر چه سریع‌تر در خصوص نی‌زدایی اطراف این کانال اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: با وجود برپایی جلسه‌ای در حضور دادستان و بیان مسائل و درخواست اقدام از سوی دستگاه‌های یاد شده، اما تاکنون در این خصوص اقدام موثری صورت نگرفته و حتی در دو مرحله اخطاریه‌هایی نیز به این واحدها داده‌ایم.

موسوی‌آزاد از دستگاه‌های مربوطه خواست برای تامین بهداشت و سلامت مردم هر چه سریع‌تر نسبت به انجام وظایف محوله بکوشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان یادآور شد: در خصوص سلامت و بهداشت عمومی شهروندان با کسی مسامحه و مصالحه نداریم و هر دستگاهی موظف است تا برابر وظایف محوله اقدامات خود را بر اساس جدول زمان بندی شده به انجام برساند چرا که در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از منظر بصری نیز نخستین چیزی که با ورود به شهر به چشم می‌خورد وجود این کانال‌ها است گفت: دیدن این مناظر زشت، نازیبا و غیربهداشتی و زیستی دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد، پس باید دستگاه‌های مرتبط  در رفع هر چه سریع‌تر مشکلات این کانال بر اساس وظایف محوله اقدام کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.