سطح هشدارهای امنیتی به بالاترین سطح رسید

مقامت بلژیک وضعیت هشدار در «بروکسل» پایتخت این کشور را روز شنبه (امروز) به بالاترین حد رساندند و مترو را تعطیل کردند و به مردم این شهر هشدار دادند که به واسطه تهدید به حمله «جدی و قریب الوقوع»، از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

بنا به گزارش رویترز، سطح امنیت در بلژیک بعد از آن افزایش یافته است که یک هفته از حملات پاریس که ۱۲۹ نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.

مقامات بلژیک می‌گویند که این شخص، فرد خطرناکی است و به همین منظور امنیت در شهر بروکسل را بعد از یک نشست وزرای ارشد، مأموران پلیس و سرویس‌های امنیتی این کشور تشدید کرده‌اند.

یکی از سخنگویان مرکز بحران دولت بلژیک می‌گوید: «توصیه برای مردم بلژیک این است که از مکان‌هایی که افراد زیادی تجمع دارند همچون مراکز خرید، کنسرت‌ها، ایستگاههای حمل و نقل عمومی تا جای ممکن خودداری کنند».

وی حاضر نشد که توضیح دهد که چه چیزی باعث شده است که این هشدار جدید را صادر کنند.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این مرکز قرار داده شده بود، آمده که پیشنهاد تعطیلی شبکه ریلی زیرزمینی تا روز یکشنبه (فردا) مطرح شده است و مسئول حمل و نقل شهری در یک پیام توییتری اعلام کرد که ایستگاههای چهار خطوط اصلی مترو به دستور پلیس بسته شده است.

وب سایت مرکز بحران بلژیک اعلام کرد که از مقامات محلی خواسته می‌شود تا از برگزاری مراسم پرجمعیت و بزرگ خودداری کنند و از مردم خواسته شده است تا از مکان‌های پرتردد و شلوغ و مسابقات فوتبال دوری کنند و همچنین مترو بلژیک برای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل خواهد بود و حضور ارتش و پلیس نیز در شهر افزایش یافته است.

طبق این گزارش، «صالح عبدالسلام» مظنون ۲۶ ساله بعد از حملات پاریس و بعد از آنکه ابراهیم، برادر بزرگترش خود را در یک رستورانی در پاریس منفجر کرد، به بروکسل بازگشته است.

نگرانی‌ها از خطراتی که صالح عبدالسلام می‌تواند برای بلژیک همراه داشته باشد موجب شد که هفته گذشته بازی دوستانه فوتبال بلژیک مقابل اسپانیا لغو شود.

بلژیک و به ویژه بروکسل مرکز تحقیقات درباره حملات پاریس بوده است زیرا تحقیقات نشان داده است که ارتباطاتی بین بلژیک و حملات پاریس وجود دارد. سه نفر در بلژیک دستگیر شده‌اند که با اتهامات تروریستی روبرو هستند.

مرجع / فـارس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.