لغو ضیافت رسمی شام روحانی با اولاند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه واشنگتن تایمز نوشت فرانسه مراسم رسمی ضیافت شام با حسن روحانی رئیس جمهور ایران را به علت اختلاف بر سر منوی غذا لغو کرد.

این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم کلان هوول نوشت بنا بر گزارش ها، در پی بروز اختلاف بر سر منوی غذا، مقامات فرانسه برنامه خود را برای ضیافت رسمی شام با رئیس جمهور ایران در هفته آینده در پاریس لغو کردند.

روحانی قرار بود در سفر تاریخی خود به اروپا با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه شام بخورد اما به گزارش رادیو آر تی ال فرانسه، رئیس جمهور ایران تاکید کرد در سر میز غذا مشروبات الکلی نباشد و در غذاها بر اساس آداب و رسوم اسلامی از گوشت حلال استفاده شده باشد.

اما غذای بدون مشروب در فرانسه مانند توهین است. به گزارش این رادیو، در نتیجه رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داده است به جای شام، صبحانه بدون الکل صرف شود اما ایرانی ها این پیشنهاد را رد کردند زیرا آن را در شان رئیس جمهور خود ندانستند.

روحانی اولین سفر رسمی خود را به اروپا به عنوان رئیس جمهور ایران به زودی آغاز خواهد کرد. این سفر به معنای تجدید حیات اقتصاد ایران به لطف لغو تحریم های بین المللی است.

وی قرار است در این سفر علاوه بر اولاند با متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، پاپ فرانسیس و نمایندگان شرکت های ایتالیایی در رم دیدار کند و سپس به فرانسه برود. وی در فرانسه در یونسکو سخنرانی و با مقامات و نمایندگان شرکت های فرانسوی دیدار خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.