یک تشکل جدید با محوریت خاتمی

عصرجنوب: سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» گفت: این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب که با محوریت سیدمحمد خاتمی فعالیت خواهد کرد، در آستانه دریافت مجوز از وزارت کشور است.

هادی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تقاضای دریافت مجوز به وزارت کشور داده شده و این تشکل در آستانه تاسیس و دریافت مجوز از وزارت کشور است، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبی را بر محوریت سیدمحمد خاتمی ادامه می‌دهیم.وی همچنین اظهار کرد: ندای ایرانیان چند شاخص دارد که این شاخص‌ها عبارتند از آرمان‌گرایی، عملگرایی، میانه‌روی، پرهیز از فرصت‌طلبی و رادیکالیسم، اخلاق‌گرایی، اصلاحات تدریجی و گام به گام، اقدامات مسالمت‌جویانه و ضدخشونت‌گرایی، محوریت عقل جمعی و خواست اکثریت جامعه، گفت‌وگو با همه جریان‌های سیاسی در چارچوب قانون و توجه به قانون اساسی.

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» در ادامه با بیان اینکه ما هیچگاه با صندوق رای قهر نمی‌کنیم، گفت: ما اهل تحریم انتخابات نیستیم و صندوق‌های رای را تنها راه دستیابی به دموکراسی می‌دانیم. ما همچنین با حاکمیت در عین حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود تعامل می‌کنیم و هر جا در اقدامات خود با تضادی از سوی ارکان نظام مواجه شویم تا زمانی که نظام را متقاعد نکنیم آن اقدامات خود را مسکوت می‌گذاریم.

حیدری با اشاره به نقش سیدمحمد خاتمی در این تشکل سیاسی، اظهار کرد: خاتمی هم قدرت اجماع اصلاح‌طلبان را دارد و هم نقش راهبردی دارد. اصلاح‌طلبی مدنظر ما بر اساس تعریف خاتمی تعریف شده است. ما خاتمی را اصلاح‌طلب‌ترین فرد در میان اصلاحات می‌دانیم زیرا وی اعتدال‌گرا و اخلاق‌گراست و پایداری خود را به نظام ثابت کرده است. ما هیچگاه در پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی خود از خاتمی عبور نمی‌کنیم.

به گفته وی، اعضای این تشکل سیاسی در پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی خود از مکتب اهل بیت (ع) هم الهام گرفته‌اند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه صادق خرازی یکی از اعضای هیات موسس تشکل ندای ایرانیان است، گفت: سمت‌های اصلی این تشکل هنگامی مشخص می‌شود که ما به صورت رسمی از وزارت کشور مجوز گرفته و مجمع عمومی خود را تشکیل دهیم.

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» همچنین با بیان اینکه ما هیچگاه از نسل اول اصلاحات عبور نمی‌کنیم، گفت: اقدامات ما در امتداد فعالیت نسل اول اصلاحات است و ما حتما تقاضا می‌دهیم که به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بپیوندیم البته در تشکل ندای ایرانیان افراد جوان‌تر فعالیت می‌کنند اما هرگز ما در برابر پدران خود نمی‌ایستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما همچنین با آقای عارف تعامل خواهیم داشت و از ایشان کمک می‌خواهیم، اظهار کرد: ما زیر چتر اصلاحات حرکت می‌کنیم.

حیدری هدف اصلی از تشکیل ندای ایرانیان را محدودیت‌های پیش آمده برای احزاب و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب دانست و افزود: ما احساس کردیم باید یک جریان تازه ایجاد شود تا روح تازه‌ای به اصلاحات بدهد. ما هرگز به دنبال انشعاب از نسل اول اصلاحات نیستیم.

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» در پایان با بیان اینکه ما نواصلاح‌طلب نیستیم، خاطرنشان کرد: ما همان اصلاحاتی را دنبال می‌کنیم که خاتمی تبیین کرده و با کسانی که بخواهند ادبیات نواصلاح‌طلبی را ترویج کنند مرزبندی داریم.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.