وزیر اطلاعات: با مفسدان اقتصادی مسامحه نمی‌کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه در بحث اقتصادی از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند و با مفاسد اقتصادی مسامحه نکرده و برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم الحرام در مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: امنیت یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین نیازهای جامعه بشری است، نیازی که تا زمانی که هست ملموس نیست و زمانی که از دست برود تازه قدر آن شناخته می شود.

وی با اشاره وضعیت کشورهای منطقه و ناآرامی که در این کشورها وجود دارد، امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به لطف خداوند چیزی از انفجار و نا امنی را در کشور مشاهده نمی کنیم.

وزیر اطلاعات افزود: البته این بدان معنا نیست که عوامل جنایت نخواستند امنیت ایران را به چالش بکشند بلکه به برکت رهبری الهی رهبر معظم انقلاب و هوشیاری نیروهای امنیتی، همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی، امنیت در ایران حکمفرماست و این امنیت محصول فداکاری این نیروها از جمله نیروهای اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

علوی با بیان اینکه امنیت حق طبیعی جامعه ایرانی است و باید برای آنها تامین شود اظهار داشت: امنیت بستر رشد، پویایی و بالندگی جامعه است و باید در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عبودیت، هویت حقیقی یک جامعه را می سازد گفت: شکل گیری فرهنگ عبودیت در پرتو امنیت و اقتصاد امکانپذیر است.

علوی با اشاره به اینکه هر حرکت و راهبردی توسط دستگاه های حکومتی که باعث نوعی استرس و نا آرامی شود، مغایر با هدف تاسیس نظام اسلامی گفت: تجسس در زندگی مردم باعث نا آرامی می شود و اسلام آنرا منع می کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وظیفه نظام، اجرای احکام اسلامی، تبلیغ و برقراری امنیت است افزود: امنیت باید همراه با شادمانی، نشاط و شادکامی باشد، امنیت بی روح، موردنظر حکومت و نظام اسلامی نیست.

علوی گفت: دستگاهای امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه نمی توانند سراغ امنیت رعب آور بروند و این امنیت باید با فضای آرامش برقرار شود.

وی اضافه کرد: رعب، ابزاری برای مدیریت دشمن است و باید از آن در برابر جامعه کفر استفاده کنیم و در همه نظام اسلامی باید آرامش حکمفرما باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت باید در چارچوب احکام شرعی انجام شود گفت: شنود فعل حرام است، اما زمانی که احتمال توطئه علیه نظام اسلامی شود و حاکم شرع، حکم صادر کند، می توان از آن استفاده کرد.

علوی گفت: وزارت اطلاعات، خود را ملزم به رعایت این چارچوب ها می داند و آنجایی که باید از احکام ثانویه استفاده کند، این کار را با رعایت اخلاق اسلامی و اجازه حاکم شرع انجام می دهد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات، آداب اسلامی را در ماموریت های خود رعایت می کند گفت: این وزارتخانه از مسئولان دولتی حمایت می کند و البته صیانت نیز می کند و در ارتباط با توده مردم، ایجاد امنیت، آرامش و حفظ کرامت انسان ها را در سرلوحه کار قرار داده است.
علوی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی منجربه امنیت پایدار می شود تصریح کرد: ناهنجاری ها زمانی اتفاق می افتد که کرامت انسانی افراد لطمه ببیند.

وی ادامه داد: در زمینه فعالان فرهنگی و سیاسی نیز، این وزارتخانه متمایل به هیچ یک از جناح های سیاسی نیست و موجب بالارفتن جناح خاصی و یا زمین خوردن جناح خاصی دیگر نمی شود.
وی گفت: وزارت اطلاعات با کسانی که می خواهند امنیت کشور را برهم بریزند تعارف ندارد و با آنها برخورد خواهد کرد.
علوی اظهار داشت: تکفیری ها با همه ترفندهای خود به لطف خداوند متعال و تلاش سربازان گمنام امام زمان نتوانسته اند هیچ گونه حرکتی در کشور انجام دهند.

وی در پایان به مبلغان حاضر در جلسه گفت: مردم را باید بیش از پیش با فرهنگ اهل بیت آشنا کنیم و پاسخگوی شبهات باشیم.
وزیر اطلاعات در پایان به سوالات طلاب حاضر در جلسه پاسخ گفت.

«گردهمایی بزرگ بزرگ مبلغان محرم الحرام ۱۴۳۷ ه.ق» با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم و مبلغان در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

امسال، ۹ هزار مبلغ از استان های قم، اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان و شهر ایرانشهر در ماه محرم برای تبلیغ به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.