انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز برای بار دوم برگزار نشد

عصر جنوب: انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز برای دومین بار بنا به درخواست گروه اقلیت اعضای شورای شهر برای رایزنی بیشتر، برای انتخاب رییس شورا، برگزار نشد و به ۳۱ شهریور امسال موکول شد.
در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر اهواز که شنبه برای انتخاب اعضای هیات رییسه شواری شهر اهواز برگزار شد، ۱۰ نفر اقلیت شورای شهر اهواز با طرح درخواستی از ‘رامی علاسوند’ رییس فعلی شورای شهر اهواز خواستند این انتخابات برای رسیدن به یک نظر واحد در خصوص انتخاب رییس شورا به زمان دیگری موکول شود که با وجود مخالفت رییس فعلی شورای شهر، این طرح با رای ۱۵ نفر از ۲۱ نفر اعضای شورای شهر اهواز تایید شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا،در زمان اعلام اسامی نامزدهای ریاست شورای شهر اهواز، با وجود اینکه اعضای اقلیت،با سه کاندید ‘زیبا صالحپور’ ،’اسکندر زنگنه’ و ‘حجت الاسلام سعادت نیا’ در جلسه حضور داشتند، به دلیل داشتن ۱۰ رای در مقابل ۱۱ رای، ‘رامی علاسوند’ از نام نویسی در انتخابات اجتناب کرده و گفته شد به نشانه اعتراض به برگزاری انتخابات بود.

 

در ابتدای این جلسه نامه اداره کل اطلاعات خوزستان از سوی حجت الاسلام’ کاظم سواری’ قرائت شد که در این نامه آمده بود: این اداره کل از هیچ کدام اعضای شورای شهر اهواز حمایت نکرده و نقل قول های انجام شده در خصوص حمایت این اداره کل از یکی از نامزدهای ریاست شورای اسلامی کلانشهر اهواز صحت ندارد.

 

فرماندار اهواز نیز در این جلسه بار دیگر اعضای شورا را به رعایت تقوا و عدل توصیه کرد و گفت: اعضای شورای شهر اهواز باید با تحمل بیشتر در کنار یکدیگر باشند.

 

‘اسماعیل ارزانی بیرگانی’ بیان کرد: نباید حادثه تلخ شورای سوم شهر اهواز تکرار شود و فرمانداری اهواز در همه حال از تمامی اعضای شورای شهر حمایت می کند.

 

وی همچنین از اعضاء شورای شهر اهواز خواست از برگزاری جلسات شبانه برای انتخاب و رایزنی انتخاب رییس شورای شهر اجتناب کنند و با برگزاری جلسه به یک گزینه واحد برسند.

 

‘غلامرضا سبزعلی’ عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه خطاب به ۱۰ نفر اقلیت شورا گفت: از تهمت زدن دست بردارید، اکثریت اعضای شورای شهر اهواز، هر مساله ای به غیر از تهمت و افترا راقبول می کنند.

 

*’رامی علاسوند’ رییس فعلی شورای شهر اهواز نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در یک سال گذشته مسایل زیادی در شورای شهر مطرح شده اما سکوت امروز من به دلیل این است که نباید مسایل حاشیه ای وارد شورای شهر اهواز شود.

 

وی افزود : شش ماه است رایزنی ها برای انتخاب رییس شورای شهر اهواز شروع شده، و امروز شاهد اوج مشکلات در این زمینه بودیم.

 

وی گفت: گروه اقلیت سه نامزد برای ریاست شورای شهر اهواز داشتند که هیچ کدام از آنها امروز حاضر به ثبت نام در انتخابات شورای شهر نشدند.

 

وی بیان کرد: پنجاه و دومین جلسه شورای شهر اهواز برای انتخاب هیات رییسه شورا، برای دومین بار تکرار شده و این مساله به امور جاری شورا خلل وارد می کند.

 

‘هوشنگ شیرمردی’ عضو دیگر شورای شهر اهواز که جزو گروه اکثریت شورا محسوب می شوه و با درخواست گروه اقلیت مبنی بر دادن مهلت تا پایان شهریور برای انتخاب هیات رییسه موافقت کرد، در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص رایزنی انجام شده برای تغییر رای این عضو شوای شهر به نفع گروه اقلیت گفت: این تصمیم تنها برای ایجاد آرامش در شورای شهر است.

 

وی افزود: هیچ تماسی برای تغییر رای و دادن مهلت برای برگزاری مجدد انتخابات شورای با من انجام نشده و این تصمیم امروزبرای نخستین بار در جلسه شورا مطرح شد.

 

‘جانعلی خورشیدی’ دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست از اعضاء خواست از قومیت گرایی پرهیز کنند.

 

وی بیان کرد: در سال های گذشته تمامی مسوولان استانی و نماینده های استان در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده اند تا مساله قومیت گرایی در این استان وجود نداشته باشد و امروز نماینده های مردم اهواز در شورای اسلامی شهر نیز باید از دامن زدن به این مساله اجتناب کنند.

 

در این جلسه مقرر شد که جلسات شورای شهر اهواز به روال عادی تا ۳۱ شهریور، روزهای دوشنبه ساعت ۱۵ برگزار شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.