عجیب ترین خیابان های جهان + عکس

درست است که هیچ جا مثل خانه خودمان نمی شود و ما فکر می کنیم دور و برمان خاص ترین نقطه جهان است ولی اگر نگاهی به اطراف این جهان پهناور بندازید، خواهید دید که بعضی از مردم در مکان هایی زندگی می کنند که خیلی عجیب و غیرمعمول به نظر می رسند.

گاهی معماران معروف برای به نمایش گذاشتن قدرت خودشان, سازه ها و خیابان هایی را طراحی می کنند که عجیب و نامتجانس به نظر برسد؟ در اینجا نگاهی به لیست عجیب ترین خیابان های جهان بندازید تا بیشتر با این طراحی های عجیب آشنا شوید. شاید هم به اندازه ی کافی کنجکاو شوید که سفری به آنجا رفته و با چشم خودتان آن ها را از نزدیک ببینید.

خیابان لمبارد، سان فرانسیسکو

از رفتن به خیابان لمبارد سان فرانسیسکو اجتناب کنید، مگراینکه یک مسابقه دهنده ی ماشین حرفه ای باشید. شروع این خیابان عجیب شامل ۷ پیچ تند است که در چند صد متری یکدیگر واقع شده اند. این مکان به شیوه ای ساخته شده بود که آن را برای حمل و نقل و رانندگی بدون خطر, با شیب کمی ساخته اند. این خیابان بی خطر ترین خیابان نامیده شده است. نه تنها یک خیابان یک طرفه است، بلکه یکی از چند خیابانی است که در آن اجازه ی پارک کردن وجود ندارد.

۱۳۷۹b5de7cb668c186ab48a9361eabd7_XL-50

فلکه ی شگفت انگیز، بریتانیا

رانندگی باید امن باشد. با این وجود، هر چند وقت یکبار با مشکلاتی در جاده ها مواجه می شویم. دلیل آن می تواند از مهارت های رانندگی ضعیف خود شما تا ازدحام ترافیک باشد. ممکن است انتظار آن را نداشته باشید اما پیچ و خم های خیابان ها و محل های تقاطع نیز می تواند مسئله ساز باشد.

یکی از منحصربفرد ترین چهارراه ها در سویندون بریتانیا واقع شده است. این مکان شامل ۵ فلکه است که یادآور یک پازل برای رانندگان است که برای گذر باید آن را حل کنند. قسمت بدتر آن این است که رانندگان باید دور فلکه مرکزی را خلاف جهت فلکه های کوچکتر رانندگی کنند. اینجا یک مکان واقعا نفرت انگیز برای راننده های بامهارت و یک کابوس کامل برای مبتدی ها است.

The5WorldsMostUnusualStreetsTheMagicRoundaboutUK-43

خیابان یونگ، کانادا

بلندترین خیابان جهان در کانادا واقع شده است. طول آن ۱۱۷۸ مایل است. پروژه ی آن یک رویداد مفهومی تاریخی ملی نامیده شده است. نام این خیابان در کتاب گینس ذکر شده بود ولی در دهه ی ۱۹۹۰ تغییراتی صورت گرفت که نام این مکان از کتاب رکوردهای گینس حذف شد. با این وجود، مردم هنوز خیابان یونگ را بلندترین خیابان جهان می دانند.

The5WorldsMostUnusualStreetsYongeStreetCanada-47

دژولیو، بوئنوس آیرس

عریض ترین خیابان جهان در بوئنوس آیرس واقع شده و نام آن به روز ملی استقلال این کشور اختصاص داده شده است. خیابان از ۹ راه ورودی ساخته شده و عابران پیاده باید ۳۰۰ قدم راه بروند تا از یک طرف خیابان به طرف دیگر آن بروند. بخش مرکزی خیابان تزئین شده، و باغچه ها، میدان ها و بناهای یادبود جذابی دارد برای افرادی که می خواهند استراحت کنند و سپس به رفتن به سمت دیگر ادامه دهند.

The5WorldsMostUnusualStreets9deJulioBuenosAires-30

پوتراجایا، مالزی

میدانی با یک جنگل بزرگ در وسط آن؟ واقعاً باورنکردنی است، اما چنین مکانی در مالزی وجود دارد. هیچ میدان دیگری در جهان به بزرگی این میدان وجود ندارد. دور آن تقریبا ۲.۱۱ مایل است و کنار یک مقصد توریستی دیگر- یعنی دفتر نخست وزیر مالزی – قرار دارد.

The5WorldsMostUnusualStreetsPutrajayaMalaysia-31

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.